آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه مجری پایلوت کشوری طرح ملی نماد شد

فیروزکوه (پانا) - طی صدور ابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش، آموزش و پرورش فیروزکوه بر اساس شاخصه‌های تعریف شده به عنوان پایلوت کشوری طرح ملی نماد انتخاب و معرفی شد.

کد مطلب: ۱۲۴۶۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه مجری پایلوت کشوری طرح ملی نماد شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فیروزکوه، طرح نماد، شامل نظام مراقبتی اجتماعی دانش‌آموزان و کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پر خطر دانش‌آموزان است.

از اهداف اجرای پایلوت کشوری این طرح، تشکیل منظم جلسات کمیته علمی و اجرایی نماد، تبیین کامل اجرای طرح در شهرستان، فراهم آوری زمینه همکاری سازمان‌ها و نهادهای مرتبط در راستای ارائه خدمات به موارد ارجاعی در سامانه نماد، تبیین دقیق و عملیاتی اجرای طرح برای کلیه عوامل اجرایی در سطح منطقه و مدارس، اجرای برنامه‌های توانمندسازی، فعالیت‌های ارتقایی و مددکاری اجتماعی و ثبت موارد اورژانسی در سامانه و پیگیری تا حصول نتیجه را می‌توان برشمرد.

در طرح ملی نماد، وضعیت دانش‌آموزان از نظر شاخصه‌هایی چون فقر، خشونت، کودک‌‌آزاری، اعتیاد، بدسرپرستی و... ارزیابی شده و در صورت لزوم برای حل مشکل به نهادهای مرتبط ارجاع داده می‌شوند.

میزان موفقیت این طرح، منوط به تعامل خوب ۹ نهاد مربوطه از جمله نیروی انتظامی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی، کمیته امام خمینی ( ره) دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ... با آموزش و پرورش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار