کاهش لغو پروازهای فرودگاه اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل خبر داد با نصب سیستم روشنایی کَت ۲، به میزان ۷۰درصد از ابطال و لغو پروازهای فرودگاه اردبیل کاهش خواهد یافت.

کد مطلب: ۱۲۴۶۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد
کاهش لغو  پروازهای فرودگاه اردبیل

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان اردبیل، محمد قصابی، مدیرکل فرودگاه‌های اردبیل اظهار کرد: با بهره‌برداری از سیستم روشنایی CAT۲ و آی.ال.اس در فرودگاه اردبیل، ابطال و لغو پروازها در این فرودگاه، ۷۰ درصد کاهش خواهد یافت.

وی افزود: در حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی باند پرواز و سیستم روشنایی فرودگاه اردبیل هزینه شده که تمامی مراحل ساخت و نصب سیستم CAT۲ طبق قرارداد با شرکت دانش بنیان داخلی انجام و هفته گذشته این سیستم در فرودگاه اردبیل بکار گرفته شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان با بیان اینکه اکنون فرودگاه اردبیل آماده برقراری هرگونه پروازهای داخلی و خارجی است، بیان کرد: تمام تلاش خود را می‌کنیم میزان پروازهای فرودگاه اردبیل را افزایش دهیم.

قصابی از عقد قرارداد جهت ساخت سیستم یخ‌زدایی هواپیما با یک شرکت داخلی خبر داد و تصریح کرد: در دمای زیر ۵ درجه سیلسیوس هواپیما نیاز به یخ‌زدایی با سیستم به‌روز دارد که جهت ساخت این سیستم با یک شرکت داخلی قرارداد بسته‌ایم و امیداوریم تا چند ماه آینده شاهد به‌کارگیری آن در فرودگاه اردبیل باشیم.

وی با اشاره به میزان پروازهای فرودگاه اردبیل تصریح کرد: در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ از فرودگاه اردبیل یک هزار و ۷۵۱ پرواز صورت گرفته که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۷ درصد کاهش پرواز داشته‌ایم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان ادامه داد: همچنین در ۹ ماهه اول سال ۹۹ در فرودگاه اردبیل ۱۰۹ پرواز به دلایل آب و هوایی ابطال شده که این میزان در ۹ ماهه امسال ۱۱۰ پرواز بوده است که علت افزایش ابطال پروازها در طی سال‌جاری مربوط به بدی شرایط جوی در شهریور و مهرماه بوده به طوری که بیش از ۵۰ پرواز فقط در این دو ماه باطل اعلام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار