رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهر ان در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد

پایتخت از حضور زاکانی در جلسات هیات دولت منتفع می شود؟

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران معتقد است که هنوز برای ارزیابی حضور شهردار تهران در جلسات هیات دولت زود است و شاید سال آینده بتوان درخصوص اثرات آن سخن گفت.

کد مطلب: ۱۲۴۶۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد
پایتخت از حضور زاکانی در جلسات هیات دولت منتفع می شود؟

مهدی اقراریان در گفت‌وگو با پانا در پاسخ به این پرسش که چقدر حضور شهردار تهران‌ در جلسات‌ هیات دولت به نفع شهر تهران است، گفت:‌ «یک گفت‌وگوی حقوقی بین مجموعه شهرداری و دولت برقرار است که گفت‌وگو با دولت ناظر به مصوبات و برنامه توسعه است. بر اساس برنامه توسعه، دولت تکالیفی را درخصوص شهرداری‌ها به عهده دارد و این یک موضوع عمومی است و هیچ تفاوتی ندارد که چه دولتی بر سر کار باشد، چه دولت آقای رئیسی و چه دولت در ادوار گذشته.»

وی با بیان اینکه اصل حضور شهردار تهران در جلسه هیات دولت اتفاق بسیار خوبی است و باعث افزایش تعامل دولت و شهرداری می‌شود، گفت:‌ «فرض کنید که شهردار تهران در جلسه هیات دولت حضور نداشته باشد، این چه نفعی برای تهران دارد؟ به نظرم اصل موضوع اتفاق خوبی است.»

اقراریان درخصوص اینکه تاکنون این حضور چه کمکی به شهر تهران کرده است، توضیح داد:‌ «در مورد اثرات حضور شهرداری در هیات دولت هم باید صبر کرد، چند ماه بیشتر از عمر دولت نگذشته است و شاید سال آینده بهتر بتوان در این رابطه قضاوت کرد.»

وی اضافه کرد:‌ «برداشت ما این است که تمام تلاش دولت و مجلس این است که به حل چالش‌های تهران کمک کنند، به‌ویژه اینکه جلسه‌ بسیار خوبی را در مورد بودجه با مجلس در هفته گذشته داشتیم که درخصوص بودجه شهرداری‌ها و کلانشهرها در آنجا بحث شد و موارد و پیشنهادهای اصلاحی مورد بررسی قرار گرفت. امیدواریم تصمیم گیری‌های خوبی در این زمینه انجام شود و در تخصیص بودجه در سال 1401 شاهد تحول باشیم. از طرف دیگر واقعیت‌های موجود کشور را هم نمی‌شود نادیده گرفت و آن هم این است که کشور اکنون با مشکلات متنوعی مواجه است و حتما باید به سمت منابع جدیدی برای تحول در شهر تهران حرکت کنیم.»

اقراریان درباره تذکر خود به شهرداری برای اجرا نشدن تکالیف برنامه 5 ساله سوم، گفت:‌ «به عنوان اعضای شورای شهر تهران موظف هستیم براساس وظیفه‌ نظارتی‌ خود، اگر موضوعی باید در شهرداری اصلاح شود، آن را مطرح کنیم. یکی از موضوعاتی که به آن تاکید دارم توجه به برنامه پنج ساله سوم است و اگر قرار باشد تصمیمات جدیدی درباره شهر به صورت کلان گرفته شود، حتما لازم است که ما این را در برنامه پنج ساله ببینیم. اگر در برنامه پنج ساله دیده نشده، باید برویم برنامه پنج ساله را اصلاح کنیم. تجلی برنامه‌های شهردار هم در سال 1401 باید در بودجه کاملا مشخص باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار