بازگشت بیرانوند به پرسپولیس منتفی شد؟

تهران (پانا) - باشگاه پرسپولیس برای جذب علیرضا بیرانوند درخواست رسمی خود را ارسال کرده است اما به نظر می‌رسد قهرمان این توانایی مالی این خرید را نداشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۴۵۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد
بازگشت بیرانوند به پرسپولیس منتفی شد؟

به گزارش خبر ورزشی، بوژیدار رادوشویچ گلر کروات پرسپولیس که چند سالی بود در این تیم حضور داشت به خاطر بدقولی مدیران این تیم و نگرفتن حق و حقوقش به صورت ناگهانی ایران را ترک کرد و راهی کرواسی شد. درصورتی که رادو قصد بازگشت به ایران را نداشته باشد و بخواهد طلبش را از طریق شکایت به فیفا دریافت کند، باشگاه پرسپولیس دوباره با یک پرونده حقوقی مواجه خواهد شد و حتی باید کل مبلغ قرارداد رادو برای فصل آینده را هم به او پرداخت کند.

رادو که قبل از بازی پرسپولیس مقابل هوادار ایران را ترک کرد، هنوز راضی به بازگشت نشده و مدیران پرسپولیس هم نتوانستند کاری کنند تا گلر کروات تیمشان به تمرینات برگردد. حتی افشین پیروانی چند روز قبل اعلام کرد فعلا خبری از بازگشت رادو نیست. آنطور که مشخص است باید رادو را اولین جدا شده پرسپولیس در نیم فصل دانست. به این ترتیب یحیی گل محمدی از همین حالا باید به فکر جذب یک گلر مطمئن در نیم فصل باشد.

همانطور که قبلا هم نوشتیم پیام نیازمند و رشید مظاهری دو گزینه مدنظر یحیی گل محمدی برای جانشینی رادو هستند.

در این بین خبری منتشر شد که باشگاه پرسپولیس قصد دارد علیرضا بیرانوند را در نقل و انتقالات نیم فصل به خدمت بگیرد و درخواست رسمی خود را به باشگاه آنتورپ ارسال کرده است. انتقالی که بعید است انجام شود، چراکه باشگاه پرسپولیس برای جذب علیرضا باید چند میلیون یورو هزینه کند.

طلب علیرضا از بواویشتا

علیرضا دوران موفقی در آنتورپ نداشت و فرصت کمی برای بازی کردن بدست می‌آورد. از همین رو تصمیم گرفت در تابستان به لیگ پرتغال و باشگاه بواویشتا ملحق شود. هرچند اوضاع علیرضا گلر شماره یک و فیکس تیمش به حساب می‌آید ولی شرایط جدولی این تیم زیاد خوب نیست و فقط ۴ امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارد. اما مهم ترین مشکل بواویشتا به مسائل مالی برمی‌گردد و این باشگاه اصلا اوضاع مالی خوبی ندارد. اوضاع برای این تیم به حدی بد است که همین حالا بیرانوند طلب زیادی از بواویشتا دارد و این باشگاه در پرداخت حقوق بازیکنانش دچار مشکل شده است.

پیشنهادات اروپایی و ایرانی

قبل از بازی هفته گذشته بواویشتا، مدیران ایین باشگاه در جلسه ای که با بیرانوند داشتند به گلر شماره یک تیم ملی ایران اعلام کردند چند پیشنهاد برای نقل و انتقالات نیم فصل دارد. ۲ باشگاه پرتغالی، ۲ باشگاه ایرانی و یک تیم از بلژیک درخواست رسمی خود را برای جذب علیرضا اعلام کردند ولی تصمیم گیری برای جدایی یا ماندن بیرانوند به زمان دیگری موکول شد تا مدیرعامل باشگاه بواویشتا شخصا با علیرضا گفت و گوی نهایی را انجام دهد.

بواویشتا بیرانوند را بفروشد باید به آنتورپ پول بدهد

نکته جالبی که در قرارداد بیرانوند وجود دارد این است که اگر باشگاه بواویشتا بخواهد بیرانوند را بفروشد، باید یک میلیون یورو به آنتورپ پرداخت کند که این موضوع کار را سخت می‌کند. در صورتی هم که علیرضا تا پایان قرارداد قرضی اش در بواویشتا باقی بماند و به تیم دیگری نقل مکان نکند، خود به خود در تابستان آینده بیرانوند باید به بلژیک برگردد و سال آخر قراردادش را با آنتورپ بگذراند.

بواویشتا مخالف جدایی بیرانوند است

با توجه به شرایط نه چندان خوب بواویشتا در لیگ پرتغال، مسئولان این تیم دوست دارند علیرضا در تیمشان بماند و مخالف جدایی بیرانوند هستند مگر اینکه پیشنهاد مالی خوبی از طرف مشتریان علیرضا ارائه شود. در صورتیکه پیشنهادات علیرضا به لحاظ مالی قابل توجه باشد، آنها هم می‌توانند یک میلیون یوروی درخواستی آنتورپ را پرداخت کنند و هم کمی به اوضاع بد مالی باشگاه خودشان سر و سامان دهند.

علیرضا ترجیح می‌دهد در اروپا بماند

خود بیرانوند دوست ندارد از فوتبال اروپا جدا شود و به ایران برگردد. با این حال طی روزهای آینده هر اتفاقی ممکن است برای علیرضا بیفتد. اطرافیان بیرانوند معتقدند این بازیکن فعلا به ایران برنمی‌گردد مگر اینکه اتفاق خاص و عجیبی رخ دهد و علیرضا به بازگشت ترغیب شود.

پرسپولیس تکذیب کرد اما...

بلافاصله بعد از انتشار خبر علاقه پرسپولیس به جذب بیرانوند، یکی از مدیران باشگاه پرسپولیس این موضوع را بلافاصله تکذیب کرد. تکذیب عجولانه ای که مشخص است بیشتر به خاطر برهم نخوردن تمرکز حامد لک است و یحیی گل محمدی نمی‌خواهد برای چند بازی حساس باقی مانده تیمش تا پایان نیم فصل، گلر اول تیمش را از دست بدهد.

بیرانوند چند میلیون یورو برای پرسپولیس آب می‌خورد

همانطور که در بالا اشاره کردیم، بواویشتا فقط در صورتی حاضر به از دست دادن بیرانوند خواهد شد که پیشنهاد مالی فوق العاده ای به آن‌ها ارائه شود. کاری که با توجه به مشکلات عدیده مالی از عهده پرسپولیس برنخواهد آمد. به غیر از یک میلیون یورویی که از انتقال بیرانوند باید گیر آتورپ بیاید، خود باشگاه بواویشتا هم به طور حتم خواهان دریافت مبلغی خواهد شد و همچنین دستمزد سالیانه علیرضا هم باید در نظر گرفته شود.

با توجه به اینکه بیرانوند گلر شماره یک تیم ملی است و رزومه بسیار قوی دارد، به طور حتم بازیکن ارزانی برای پرسپولیس نخواهد بود. با یک حساب سرانگشتی متوجه خواهیم شد که جذب بیرانوند برای پرسپولیس یا هر باشگاه ایرانی دیگر چند میلیون یورو آب خواهد خورد که هزینه بسیار سنگینی خواهد بود و بعید است تیمی‌در ایران توانایی پرداخت چنین پولی را داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار