معاون سازمان محیط زیست در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

ارزیابی طرح انتقال آب دریای عمان؛ مطالعات استفاده از دستگاه‌های آب‌ شیرین‌کن‌ انجام می‌شود

تهران (پانا) - روند ارزیابی طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان که کلیات آن در مجلس به تصویب رسیده است در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

کد مطلب: ۱۲۴۵۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد
ارزیابی طرح انتقال آب دریای عمان؛ مطالعات استفاده از دستگاه‌های آب‌ شیرین‌کن‌ انجام می‌شود

طرح «انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان» با هدف تأمین آب استان سیستان و بلوچستان در تاریخ ۲۴/ ۱۲/ ۱۳۹۹ با امضای ۱۰۲ نفر از نمایندگان، به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است. هدف از ارائه این طرح رفع مشکلات ناشی از کمبود آب مناطق مختلف استان سیستان و بلوچستان از طریق شیرین سازی و انتقال آب دریا به مناطق بحرانی استان و با اولویت شهرهای زاهدان و زابل عنوان شده است.

احمدرضا لاهیجان‌زاده، معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان محیط زیست در گفت‌وگو با پانا درخصوص طرح انتقال آب دریای عمان گفت: ارزیابی‌های زیست‌محیطی برای انتقال آب دریای عمان انجام شده است که سعی شده بهترین ارزیابی انجام شود.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان محیط زیست درباره استفاده از آب شیرین کن برای استقرار در دریای عمان گفت: برای سیستان و بلوچستان مطالعه جداگانه‌ای در دستور کار است تا کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود.

وی افزود: شرق دریای عمان حدود ۵۰ کیلومتر عمق دارد و مطالعات لازم برای جانمایی برای استقرار دستگاه‌های آب شیرین کن انجام شده است. البته برای شورآبه‌ها نیز برنامه داریم تا وارد خلیج فارس نشود.

معاون سازمان محیط زیست گفت: طرح انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان مطرح است که سعی شده آسیب زیست محیطی نداشته باشد.

نمایندگان مجلس در نشست علنی روز هفتم دی ماه سال جاری مجلس شورای اسلامی، با کلیات طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان با ۲۱۰ رأی موافق، ۱۰ مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۰ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار