مسئول سازمان دانش‌آموزی ناحیه یک شهرری:

عفت و پاکدامنی از منش‌های تشکیلاتی در زندگی حضرت فاطمه زهرا است

شهرری(پانا) - مسئول سازمان دانش‌آموزی ناحیه یک شهرری گفت عفت و پاکدامنی باعث نمایان شدن ارزش‌های انسانی می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۴۵۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد
عفت و پاکدامنی از منش‌های تشکیلاتی در زندگی حضرت فاطمه زهرا است

افسانه شهبازی مسئول سازمان دانش‌آموزی ناحیه یک شهرری در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: یکی از مظاهر عفاف، پاکدامنی و تمام کمالات انسانی در دین مبین اسلام، حضرت زهرا (س) است؛ دین اسلام تمام فضا‌های مناسب شخصیت زن را برای جایگاه او که می‌تواند تاثیر گذار باشد را مهیا کرده است و زنان را در کنار رعایت عفاف، حجاب و مرز دقیق بین زن و مرد قرار داده؛ هرچند که عفت و عفاف بین زن و مرد مشترک و اسلام عفیف بودن را برای زن و مرد مورد تاکید قرار داده است.

وی افزود: اوج درخشش زندگی حضرت زهرا(س) حضور اجتماعی، آموزشی و تربیتی او است. عفت و پاکدامنی با ایجاد تعادل، تنظیم روابط و پیامد‌هایی چون حضور پرنشاط سالم، شاداب و تاثیرگذار برای مردم و زنان در عصر مختلف خانواده و جامعه خواهد داشت و بن بستی از فساد و تباهی در هیچ یک از میدان‌های فعالیت ایجاد نخواهد کرد.

مسئول سازمان دانش‌آموزی ناحیه یک شهرری گفت: عفت و پاکدامنی در مفهموم مقاومت، در برابر خواسته‌های نفسانی علاوه بر اینکه در قرآن مورد توجه قرار گرفته است در روایات هم از نظر معصومین دارای جایگاه خاص و ویژه‌ای است. آلودگی و نابسامانی‌های اخلاقی، خانوادگی و اجتماعی در نتیجه آشکار شدن ارزش‌های عالی انسانی، اخلاقی و شکوفا شدن استعدادهای طبیعی افزایش کارایی اجتماعی می‌شود.

شهبازی عنوان کرد: انسان‌هایی که به عفت و پاکدامنی پرداخته‌اند در مسیر کمال قرار گرفته و ما شاهد موفقیت‌ آنان هستیم موفقیت‌های چشمگیری که آنان را در مسیر رشد و تعالی قرار خواهد داد و در نتیجه به عزت و سربلندی خواهد رسید و گام به گام به اهداف خود نزدیک‌تر می‌شوند.

خبرنگار دانش‌آموز: زهرا جیریائی شراهی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار