شب شعر و خاطره‌گویی «سردار دل‌ها» در بهاباد برگزار شد

بهاباد (پانا) - شب شعر « سردار دل‌ها» با حضور جمعی از مسوولان، فرهنگیان و شاعران به یاد شهید سلیمانی و دانشجوی شهید سقوط هواپیمای اوکراینی امیرحسین قربانی دوشنبه شب با حضور تعدادی از شاعران برجسته بافق و بهاباد در سالن مجتمع فرهنگی هنری ملا عبدالله بهابادی بهاباد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۴۴۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد
شب شعر و خاطره‌گویی «سردار دل‌ها» در بهاباد برگزار شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهاباد در حاشیه برگزاری این محفل ادبی با گرامیداشت دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی و دانشجوی شهید امیرحسین قربانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه، زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، گفت: این نشست ادبی با همکاری کانون بسیج هنرمندان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن شعر و ادب فارسی بهاباد برگزار شده است و شاعران بسیجی با اشعار خود در مدح شهید سلیمانی و حضرت فاطمه زهرا (س) و شهید امیر حسین قربانی ارادت خود را به شهدای این مرز و بوم ابراز کردند.

محمد مهدی اسماعیل زاده بهابادی ادامه داد: شهید سلیمانی که از پرورش‌یافتگان مکتب انقلاب اسلامی و امام راحل به شمار می‌رود، یک ‌فرد از جان‌ گذشته، شجاع و پاک بود و همه ویژگی‌هایی که برای نام‌گذاری یک فرد ایده‌آل، قهرمان‌ و اسطوره می‌توان به کار برد در این شهید تجلی پیدا کرده بود.

وی با تاکید بر اهمیت و تاثیرگذاری شعر بر فرهنگ جامعه افزود: شاعران می‌توانند از ظرفیت شعر همانند دوران دفاع مقدس در فرهنگ سازی و پیاده سازی اخلاق بهره گیری کنند.

اسماعیل زاده بهابادی با بیان اینکه امروزه یکی از عرصه هایی که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و نیاز به سردارانی همچون شهید سلیمانی دارد عرصه جنگ نرم است، افزود: هنرمندان و شاعران می‌توانند به عنوان فرهنگسازان و ایثارگران اهل قلم با تولید مفاهیم ارزشمند در این عرصه نقش آفرینی کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهاباد در پایان با بیان اینکه شهید سلیمانی به واسطه شخصیت بی نظیر خود در قلب ملت ایران جا دارد، افزود: برگزاری این همایش برای معرفی این شخصیت بزرگ و بیان ویژگی‌های شخصیت اجتماعی و فردی شهید سلیمانی در قالب شعر و نثر است.

در پایان تعداد 15 نفر از شاعران بهابادی و بافقی اشعارخود را قرائت کردند.

خبرنگار: حمیدرضا اخوان بهابادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار