پیشنهاد نمایندگان برای ثبت ۱۳ دی در تقویم رسمی کشور

تهران (پانا) - رئیس فراکسیون فرهنگ عمومی مجلس  در نامه‌ای رسمی به شورای فرهنگ عمومی پیشنهاد کرد ۱۳ دی مصادف با شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس،  به‌عنوان روز «ملی» قهرمانان ایرانی و روز «جهانی» مقاومت در تقویم رسمی تصویب و ثبت شود.

کد مطلب: ۱۲۴۴۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد
پیشنهاد نمایندگان برای ثبت ۱۳ دی در تقویم رسمی کشور

به گزارش روابط عمومی مجلس، سیدمجتبی محفوظی در مورد روز 13 دی گفت: چنانچه روشن است واژه ایثار با مفهوم مقاومت و ایستادگی عجین شده است و این روحیه مکتبی و انقلابی در جای جای تاریخ ایران اسلامی در عرصه‌های گوناگون موج می‌زند.

نماینده مردم آبادان در مجلس تصریح کرد: بنابراین، سخن گفتن و یاد کردن قهرمانان ملی در فرهنگ عامه، نقش بسزایی در ایجاد غرور ملی و حس حرکت و امید جمعی خواهد داشت و پرواضح است کشورهایی که در فرهنگ عمومی بر این مؤلفه سرمایه‌گذاری ویژه کرده‌اند، نتیجه آن را به وضوح دیده‌اند.

محفوظی ادامه داد: در این راستا و به منظور لبیک‌گویی به منویات مقام معظم رهبری پیرامون ترویج مکتب شهیدسلیمانی و نیز پویش مطالبه‌گری مردمی فراگیر، در نامه‌ای رسمی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور است پیشنهاد شد ۱۳ دی ماه در تقویم رسمی کشور با عنوان (روز «ملی» قهرمانان ایرانی و روز «جهانی» مقاومت) نامگذاری شود و خبر رسمی تمهیدِ این اقدام همزمان با سالگردِ شهید والامقام رسانه‌ای شود.

رئیس فراکسیون فرهنگ عمومی مجلس به اهداف پیشنهاد این نامگذاری اشاره کرد و گفت: هدف این مطالبه مردمی و انقلابی تکریم تمام کسانی است که به نحوی می‌توان از آنان به‌ عنوان الگو و قهرمانان ایران و اسلام نام برد مانند «شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم، هسته‌ای و مدافع سلامت، کادر درمان، آتش‌نشانان، پهلوانان، ورزشکاران، نخبگان علمی» و هر شخص دیگری از هر صنف و با هر جایگاهی که قابلیت باز تعریف در قالب «قهرمان ایثارگر» را دارد.

محفوظی اذعان کرد: این نوع نامگذاری که «جامعیت ملی و جهانی» در آن لحاظ شده است، در فراگیرتر شدن مراسم‌های یادبود سالانه شهید با محوریتِ پیوست دیگر اقشار و اصناف ایثارگر، ترویج بیش از پیش مکتب ایثار شهید سلیمانی را در فرهنگ عمومی پدیدار خواهد کرد و این مصداقِ لبیک‌گویی به مطالبه رهبر معظم انقلاب از مردم و مسئولین است.

رئیس فراکسیون فرهنگ عمومی مجلس ابراز امیدواری کرد با توجه به پیشینه مکتبی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که ریاست شورای فرهنگ عمومی را عهده‌دار است، این پیشنهاد نامگذاری با لحاظ جامعیت ملی و جهانی در اولین جلسه این شورای فراقوه‌ای، مطرح، تصویب و اعلام رسمی شود و یا تَمهید آن همزمان با سالروز شهید توسط رئیس یا دبیر شورا، رسانه‌ای گردد.

محفوظی در پایان گفت‌وگو یادآور شد: رونوشت این پیشنهاد رسمی علاوه بر دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور به ریاست بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز ارسال شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار