وزیر کشور: مکتب شهیدسلیمانی مسیری روشن برای آینده محور مقاومت است

تهران (پانا) - وزیر کشور مکتب شهیدسلیمانی را مسیری روشن برای آینده محور مقاومت خواند و گفت امروز جریان مقاومت بیش از هر زمان دیگری مسیر حرکت پرصلابت خود را طی می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۴۴۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
وزیر کشور: مکتب شهیدسلیمانی مسیری روشن برای آینده محور مقاومت است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی در نخستین همایش علمی پژوهشی مکتب شهید سلیمانی با اشاره اینکه عملکرد و اقدامات انقلابی حاج قاسم عزیز امروز در پیش چشم همه ملت عزیز ایران می‌درخشد؛ تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی مردی بود که به تنهایی انقلاب اسلامی را به جلو برد و این مساله عجیبی است که چطور یک نفر بتواند چنین انقلاب عظیم و دستاورد مهمی را به تنهایی جلو ببرد و همین جاست که مفهوم مکتب خودش را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: مکتب راه است و این راه راهنما و مقصد می‌خواهد که شهید سلیمانی ما هم مقصد و هم راهبر بود.

وزیر کشور در ادامه گفت: البته این مسیر هنوز در اول راه است و دو سال از شهادت این بزرگوار گذشته و هر چه زمان می‌گذرد ذهن‌ها و عواطف بیشتری متوجه وجود این شخصیت بزرگ می‌شوند.

وحیدی تصریح کرد: هر چه زمان می‌گذرد اعماق وجودی این شهید بیشتر رخ می‌نماید و معلوم می‌شود که چه قهرمان بزرگی بوده که توانست خیل عظیمی از مشتاقان را جذب کند.

وی همچنین گفت: شهید سلیمانی عزیز مظهر فضلیت‌ها، خوبی‌ها، اراده‌های مستحکم و پیروزی‌های اخلاقی و انسانی، پیروزی در میدان‌های جهاد و شهادت و پیروزی بر نفس است.

وزیر کشور با اشاره به بیانات رهبری معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) که شهید سلیمانی یک نفر نبود و یک مکتب بود، تصریح کرد: این شهید عزیز در دامن رهبری عزیز انقلاب پرورش یافت و به بیان معظم له، خود یک ملت و بلکه امت بود.

وی در این خصوص گفت: کسی که غم یک ملت و امت را بخورد می‌تواند به عنوان امت و ملت خطاب شود و مکتبی داریم که می‌تواند یک چنین شخصیت‌هایی را بپروراند.

وحیدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: امروز خون شهید سلیمانی در همه رگ‌های ملت و امت اسلامی برای پیمودن آن راهی که نجات و سعادت بشریت و همچنین مسیری که آزادی همه انسان‌ها از دست ستمکاران عالم باید طی شود؛ جریان دارد.

وزیر کشور گفت: برای همین امروز مسئولیت‌های بسیار سنگینی بر دوش همه دوستداران و رهروان شهید سلیمانی وجود دارد.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی مدافع امت بود و همه وجودش را نذر این راه کرده بود؛ گفت: شهید سلیمانی با غم ملت و امت شب و روز نداشت و تمام اجزای وجودش در تب و تاب عزت و سربلندی ملت و امت بود.

وحیدی با اشاره به فرمایشات بزرگ حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری که رژیم صهیونیستی رفتنی است و شکست خوردنی است و همچنین ابهت پوشالی استکبار جهانی فروریختنی است؛ تصریح کرد: سرباز وفادار جبهه انقلاب این مساله را در صحنه عمل نشان داد.

وی در ادامه گفت: امروز نام شهید سلیمانی در بین همه امت‌ها و ملت‌های آزاده زنده است در حالی که دشمنان، قاتلان و خیانت کاران بشریت امروز در افول کامل هستند.

وزیر کشور در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه خیلی‌ها تلاش کردند که القا کنند که مقاومت به اشخاص وابسته شده است؛ گفت: امروز مقاومت درخشنده‌تر و پرجوشش‌تر از هر زمان مسیر حرکت پرصلابت خود را طی می‌کند و این‌ها را مرهون این شهید بزرگوار هستیم.

وحیدی با اشاره به بیانات رهبری معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) با این مضمون که نام شهید سلیمانی تا ابد زنده است؛ گفت: مفهوم این بیان ارزشمند و حکیمانه رهبری عزیز انقلاب اسلامی این است که راه شهید راه بی‌بازگشت و پررهرویی است و اگر در این مسیر با منطق حرکت شود حتما پیروزی نصیب خواهد شد.

وحیدی با تاکید بر اینکه ملت ما قدر این ارزش‌ها را می‌دانند، گفت: برخی نسبت به خدشه‌دار شدن این ارزش‌ها تردید می‌کنند اما شهید سلیمانی به تنهایی نشان داد که انقلاب دچار خدشه نشده و به مسیر رشد و تعالی خود ادامه می‌دهد.

وزیر کشور با تاکید بر این موضوع که وجود شهید سلیمانی برای حقانیت مسیری که طی می‌کنیم کافی است؛ گفت: شهید سلیمانی انقلاب را به تنهایی چند گام جلو برد و نفس‌های امروز جوانان که با یاد سلیمانی به خودسازی می‌پردازند و کسانی که در حوزه شناخت و رویارویی با دشمن خود را بازیافتند و جبهه‌های عظیم تشکیل دادند؛ گوشه‌هایی از ثمرات و هویدا شدن لایه‌های شخصیتی سردار سلیمانی است.

وی در پایان گفت: لایه‌های وجودی شهید سلمانی یکی پس از دیگری آشکار می‌شود و جریان‌ساز است و حرکت‌ها و جنبش‌ها از خون این شهید خواهد جوشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار