پرواز‌های فرودگاه اردبیل افزایش می‌یابد

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل اعلام کرد با اتمام بهسازی و بهره‌برداری از پروژه‌های فرودگاه اردبیل پرواز‌ها در این فرودگاه افزایش می‌یابد.

کد مطلب: ۱۲۴۴۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد
پرواز‌های فرودگاه اردبیل افزایش می‌یابد

سید حامد عاملی، استاندار اردبیل در جلسه با نمایندگان استان و معاونین وزارت راه و شهرسازی در محل فرودگاه اردبیل گفت: در راستای اتمام بهسازی و بهره برداری پروژه بهسازی عوامل پروازی و سیستم روشنایی CAT۲ فرودگاه شهدای اردبیل تعداد پرواز‌ها در نوبت‌های صبح و عصر افزایش می‌یابد.

وی گفت: با اتمام این پروژه لغو پرواز‌ها بیش از ۸۰ درصد در فرودگاه اردبیل کاهش می‌یابد و پرواز‌ها تقویت شده و پروازی به لحاظ وضعیت نامناسب جوی ابطال نمی‌شود.

استاندار اردبیل گفت: یکی دیگر از مشکلات فرودگاه اردبیل نبود آشیانه برای هواپیماست و با تامین اعتبار مناسب و احداث آشیانه در این فرودگاه می‌توان گفت فرودگاه اردبیل به یکی از بهترین و مجهزترین فرودگاه‌های کشور تبدیل می‌شود.

عاملی گفت: در سفر رییس سازمان هواپیمایی و مدیرعامل فرودگاه‌های کشور به استان اردبیل و حضور در فرودگاه پارس آباد مغان اعتبار لازم برای توسعه و تجهیز این فرودگاه به مخزن سوخت و روشنایی بررسی و قول مساعد برای حل این مشکل داده شد.

وی گفت: پرواز‌های تمام شرکت‌های هواپیمایی به روال قبلی انجام خواهد گرفت. در این سفر توافق شد پرواز‌هایی که قبلا به فرودگاه‌های اردبیل و پارس آباد انجام می‌گرفت و به دلایلی تعطیل شده بودند طبق روال قبل فعال شوند و با دیگر شرکت‌ها جهت افزایش پرواز‌ها مذاکره خواهیم کرد.

استاندار اردبیل گفت: با بازدیدی که از قطعات راه آهن میانه- اردبیل و راه اصلی اردبیل - سرچم بصورت هوایی و زمینی صورت گرفت، مشکلات قطعات این پروژه‌ها بررسی و نسبت به حل آن اقدام شد.

عاملی گفت: مشکل تامین اعتبار قطعات اول و دوم مسیر اردبیل-سرچم بررسی و توافق شد که قسمتی از این دو قطعه با تزریق منابع لازم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

وی گفت: منابع لازم برای قطعات سوم و چهارم این پروژه نیز پیش بینی شده که بخشی از این مسیر در سال جاری و قسمتی نیز در سال ۱۴۰۱ تامین اعتبار و با جدیت پیگیری می‌شود و همچنین قطعات ۵ و ۶ مهمترین قطعه مسیر است و هنوز شروع نشده تا یک ماه آینده منابع پیش بینی شده با انتخاب پیمانکار تامین می‌شود.

استاندار اردبیل درباره آغاز به فعالیت قطعه ۷ این مسیر گفت: مشکلات قطعات ۷ مسیر اردبیل- سرچم حل شده و با تمام توان و شتاب بیشتر قطعات این مسیر پیگیری و طبق برنامه زمان بندی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

عاملی درباره حل مشکل قطعات راه آهن اردبیل - میانه گفت: بخشی از کارگاه‌ها و قطعات به دلایل کمبود اعتبار نیمه فعال بوده که البته یکی از قطعات به دلیل غیرفعال بودن به پیمانکار دیگر واگذار می‌شود و در این راستا با پیگیری نمایندگان مجلس و معاونت‌های وزارت راه و شهرسازی به زودی منابع لازم تامین خواهد شد تا در سال آینده این پروژه عظیم به بهره برداری برسد.

وی گفت: در حوزه بازآفرینی شهری، منابعی در اختیار شهرداران شهرستان‌های اردبیل، خلخال و پارس آباد قرار می‌گیرد تا در احیا، مناسب سازی و بهبود وضعیت بافت فرسوده در مراکز شهر‌ها و مناطق حاشیه شهر‌ها هزینه شود و مطالبات برخی پیمانکاران در حوزه شهری نیز از این محل پرداخت می‌شود.

استاندار اردبیل در رابطه با حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز گفت: پروژه‌های راه‌های فرعی و حوزه روستایی و نیز قسمتی از شریان‌های اصلی در حوزه پارس آباد و خلخال نیاز به تامین اعتبار داشته است و با تصمیماتی که گرفته شد این پروژه‌ها شتاب بیشتری می‌گیرند تا کارگاه‌های نیمه فعال به چرخه فعالیت برگردند.

در این جلسه سیاوش امیر مکری، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران هم گفت: پروژه بهسازی باند فرودگاه اردبیل که سال ۹۶ آغاز شده بود، پارسال عملا به بن بست رسید، اما با رایزنی های انجام شده این پروژه با همه مشکلات و موانع از جمله افزایش قیمت سرانجام به ثمر نشست.
وی با بیان اینکه برای تکمیل پروژه بهسازی باند بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است ادامه داد: بخشی از تامین مالی این فرودگاه توسط استان انجام شده که می بایست سیستم روشنایی مناسب با شرایط اقلیمی اردبیل فراهم می شد که این اتفاق به دست متخصصان ایرانی رقم خورد.

امیرمکری گفت: امروز خوشحالیم که پروژه باند فرودگاه اردبیل با نصب و راه اندازی سیستم روشنایی CAT2 برای اولین بار توسط تولید کننده داخلی در کوتاه ترین زمان ممکن که خود نوعی رکورد در تولید، نصب و راه اندازی چنین سیستمی محسوب می شود، بهره برداری شد.

وی ادامه داد: با نصب این سیستم مشکلات در زمینه پذیرش پروازها و تاخیر در فرودگاه اردبیل به حداقل می رسد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور گفت: امروز خوشبختانه فرودگاه اردبیل از لحاظ زیرساخت های فرودگاهی، ترمینال فرودگاهی، سطوح پروازی، سامانه های عملیاتی و کمک ناوبری یکی از مجهزترین فرودگاه های کشور است.

امیر مکری در ادامه از همکاران متخصص در حوزه ستادی و فرودگاه اردبیل که مسئولیت نصب و راه اندازی این پروژه را بر عهده داشتند و استانداران سابق و فعلی، نمایندگان اردبیل در مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد.

وی همچنین در جریان بازدید از فرودگاه پارس آباد مغان بر افزایش پروازهای تهران به پارس آباد و بالعکس قول مساعد داد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور در این بازدید افزود: تا سه ماه آینده شاهد بهره برداری از سامانه روشنایی فرودگاه پارس آباد خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار