کارشناس قرآن اداره آموزش‌و‌پرورش ناحیه یک ری:

آشنایی با مفاهیم قرآنی در رفتار دانش‌آموزان تاثیرات مثبتی دارد

شهرری(پانا) - کارشناس قرآن اداره آموزش‌و‌پرورش ناحیه یک ری گفت آشنایی با مفاهیم و آموزه‌های قرآنی در رفتار دانش‌آموزان بسیار تاثیر گذار است و این موضوع به آن‌ها کمک می‌کند تا از تصمیمات اشتباه دور باشند.

کد مطلب: ۱۲۴۳۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
آشنایی با مفاهیم قرآنی  در رفتار دانش‌آموزان تاثیرات مثبتی دارد

برگزاری سومین جلسه کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش به منظور برنامه ریزی نحوه کاربردی مبلغین و ائمه جماعات در مدارس در اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری برگزار شد.

سعیده رزاقی کارشناس قرآن اداره آموزش‌و‌پرورش ناحیه یک ری در این جلسه اظهار کرد: این جلسات باید به صورت مستمر در پایان هر ماه برگزار شود تا مبلغین ضمن ارائه گزارش عملکرد ماهانه، مسائل تبلیغی مدرسه‌ خود را بررسی کنند تا نقاط ضعف و قوت مشخص شود.

وی ادامه داد: طرح استقرار مبلغین در مدارس توسط کمیته تخصصی تبلیغ پرورشی، ستاد همکاری‌ وزارت آموزش‌و‌پرورش و حوزه علمیه تدوین شده است. هدف از ایجاد این طرح پاسخگویی به نیازهای فرهنگی دانش‌آموزان است و با توجه به این موضوع روحانیون فاضل و کارآمد عرصه فرهنگی برای پاسخگویی به سوالات در مدارس حضور پیدا خواهند کرد.

رزاقی افزود: می‌توان گفت از برنامه‌های ارزشمند این جلسات اختصاص کلاس‌هایی به منظور تدریس در زمینه سبک زندگی اسلامی و ایرانی، تنظیم محتوا در کلاس، بحث و هم فکری با دانش‌آموزان است و اساتید حاضر جهت رسیدن به محتوای مطلوب و همچنین ایجاد فضای تعاملی بهتر ارائه مسائل لازم شرعی و اعتقادی به دانش‌آموزان با روش‏‌های غیر مستقیم در قالب درس‌‌های روزانه به مسائل رسیدگی می‌کنند.

کارشناس قرآن اداره آموزش‌و‌پرورش ناحیه یک ری عنوان کرد: برگزاری مسابقات دینی مانند نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه می‌توانند دانش‌آموزان را با بسیاری از مباحث دینی آشنا و به آن‌ها در گرفتن تصمیم درست مسائل زندگی کمک کند تا بتوانند از تصمیمات اشتباه دور باشند. آشنایی با مفاهیم قرآنی می‌تواند در رفتار دانش‌آموزان بسیار تاثیر گذار باشد.

خبرنگار: شیدا مشهور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار