آیا کیت‌های پی‌سی‌آر اومیکرون را شناسایی نمی‌کنند

تهران (پانا) - رئیس کمیته پیشگیری و بهداشت ستاد ملی کرونا عنوان کرد که سویه جدید اومیکرون به احتمال زیاد می‌تواند از آزمایش تشخیصی پی‌سی‌آر فرار کند و از آن بگریزد.

کد مطلب: ۱۲۴۳۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد
آیا کیت‌های پی‌سی‌آر اومیکرون را شناسایی نمی‌کنند

به گزارش تجارت‌نیوز، سویه جدید اومیکرون در ۱۲ استان شناسایی شده است. تاکنون براساس گزارش‌های منتشر شده ۴۳ مورد بیمار مبتلا به اومیکرون در کشور شناسایی شده.

اومیکرون در کدام استان‌ها شناسایی شده؟
آنطور که بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت گفته: «بیشترین تعداد موارد تائید شده اومیکرون در کشور در تهران با ۱۷ مورد است.»

در مشهد، هرمزگان پنج مورد ابتلا، قم و یزد سه مورد، اصفهان و شیراز و بوشهر ۲ مورد، بابل، ارومیه، البرز و اراک نیز یک مورد گزارش شده است.

اومیکرون از آزمایش پی‌سی‌آر فرار می‌کند؟
آنطور که حمید سوری، رئیس کمیته پیشگیری و بهداشت ستاد ملی کرونا در گفت‌وگویی با ایرنا گفته: «سویه جدید اومیکرون به احتمال زیاد می‌تواند از آزمایش تشخیصی پی‌سی‌آر فرار کند و از آن بگریزد. به این معنی که این سویه جدید این آزمایشی تشخیصی را فریب می‌دهد.»

رئیس کمیته پیشگیری و بهداشت ستاد ملی کرونا همچنین گفته در شرایط فعلی باید علائم سرماخوردگی را اومیکرون فرض کنیم.

سوری گفت: « به نظر می‌رسد رویکرد ما برای ارزیابی و پایش وضعیت اپیدمی امیکرون باید اصلاح شود.»

دلتا، سویه غالب در کشور
البته علیجان تبرایی، رئیس انجمن ویروس‌شناسی در گفت‌وگو با شبکه خبر با بیان اینکه دلتا هنوز سویه غالب در کشور است، گفت: «یکی از موفقیت‌های جامعه آزمایشگاهی ما توانستند کیت‌هایی را طراحی کنند که کروناویروس و واریانت‌های این ویروس حداقل در مرحله غربالگری را شناسایی کنند.»

او ادامه می‌دهد: «همه اینها این نوید را می‌دهد که ما می‌توانیم روند بهتری را در کنترل این ویروس داشته باشیم.»

کرونا تاکنون چهار جهش ژنتیکی شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته است. حالا هم اومیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس در برخی از کشورها از جمله ایران شناسایی شده است.

پیش‌تر بهزاد عین اللهی، عضو ستاد مقابله با کرونا گفته بود: «ویروس اومیکرون دو برابر دلتا جهش داشته و سرعت سرایت آن نیز ۲ برابر شده است .اومیکرون راحت‌تر از سایر گونه‌ها وارد سلول می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار