استاندار آذربایجان شرقی:

شفاف‌سازی و عدالت پل اصلی میان مردم و دولت است

تبریز(پانا)- استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت وجود شفاف‌سازی در تمامی امور، عدالت و شفاف‌سازی را پلی میان مردم و دولت دانست.

کد مطلب: ۱۲۴۳۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد
شفاف‌سازی و عدالت پل اصلی میان مردم و دولت است

عابدین خرم در نشست صمیمی خود با خبرنگاران آذربایجان شرقی، شفاف سازی را حائز اهمیت دانست و گفت: هیچ موضوع مخفی از مردم نداریم و نخواهیم داشت و شفاف سازی و عدالت را پل اصلی ارتباط بین مردم و دولت می دانیم.

وی ماموریت اصلی دولت را ثبات و رشد اقتصادی دانست و بر ایجاد اشتغال مناسب، ارتقا بهره وری و جذب سرمایه به عنوان راه نجات تاکید کرد و گفت : تابلوی اصلی و اصول دولت سیزدهم را کارآمدی، پاکدستی، مردم مداری، فساد ستیزی و داشتن پیوست عدالت برای تمام امور است.

وی افزود: اعتماد متقابل اصلی ترین راه همکاری تنگاتنگ دولت و ملت و متقاعد کردن افکار عمومی نسبت به اقدامات ملموس است و در این راستا باید اقدامات مهمی انجام گیرد.

خرّم در ادامه با اشاره به اختیارات داده شده از طرف دولت برای استان ها برای استفاده از ظرفیت نخبگان، سرمایه گذاران و سایر پتانسیل‌ها، گفت: بخش انرژی یکی از دلایل وجود آمدن مشکلات در استان بوده و مهمترین اولویت‌های بنده نیز همین است.

وی ضمن اشاره به وجود معادن سرشار در استان گفت: با وجود نعمت های خدادادی مانند معادن در استان، متاسفانه ما توانسته این به طور کامل و درست از این امکانات بهره ببریم. برای جذب سرمایه گذاران، کار و هدفی جز توسعه ی استان نداریم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که باید رشد اقتصادی استان به هشت درصد برسد، افزود: هر تسهیلاتی را که امکان ایجاد دارد، برای سرمایه گذاران ایجاد می کنیم و در رابطه با بحث انرژی و برق نیز حتما باید تا چهار سال آینده توان خود را افزایش داده و حداقل ۱۰۰۰ مگاوات برق برای استان تولید کنیم.

وی افزود: در رابطه با مشکل آلودگی هوا نیز تمامی امکانات خود را بسیج کرده ایم تا این مشکل هر چه زود تر در کلانشهر تبریز رفع شود .

همچنین وی در این نشست پای درد و دل خبرنگاران نشست و در ارتباط با مشکلات معیشتی خبرنگاران از جمله موضوع مسکن، گفت: در مورد مسکن خبرنگاران ابتدا می‌خواهم که حتما در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند و من نیز قول می‌دهم که حداقل در این دوره موضوع مسکن اهالی مطبوعات و رسانه و سایر مشکلات از جمله مکان برای خبر و بحث بیمه‌ی خبرنگاران حل شود.

وی در رابطه با خبرنگاران اظهار داشت: اگر خبرنگاران با مطالب سنجیده و کارشناسی صحبت کنند، یقینا مورد استقبال قرار می‌گیرند چرا که من نیز تاکنون مطالبه گر بودم و اکنون که مسئول اجرایی هستم باید پاسخگو باشم.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: اگر مسئول و یا مدیری در استان و کشور به هر دلیل از پاسخ دوری کند، باید مجموعه‌ای در اداره کل ارشاد تشکیل شود تا به‌عنوان یک نظام مطالباتی مطرح شود.

وی خاطرنشان کرد: باید سازوکاری داشته باشیم تا خبرنگاران استان در مواقع بحران به آسانی امکان ورود داشته باشند و اخبار دسته اول از رسانه‌های استان منتشر شود تا شک و شبهه ای وجود نداشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار