اوج‌گیری جنگ روانی سپاهان علیه پرسپولیس؛ بر علیه آرامش

کار یحیی و محرم سخت‌تر شد

تهران (پانا) - باشگاه سپاهان با انتشار پوستر بازی مقابل پرسپولیس؛ جنگ روانی علیه قهرمان پنج دوره اخیر فوتبال ایران را آغاز کرد، روندی که بر خلاف جهت حرکت محرم نویدکیا سرمربی این تیم است.

کد مطلب: ۱۲۴۲۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد
اوج‌گیری جنگ روانی سپاهان علیه پرسپولیس؛ بر علیه آرامش

دیدار پرسپولیس و سپاهان از دیدارهایی است که طی دو دهه اخیر همیشه حاشیه‌های خاص خود را داشته و اصولا کمتر دیداری از این دو تیم طی 20 سال اخیر در ذهن است که آرام به پایان رسیده است و جنجالی وارد آن نشده است؛ از کور شدن چشم سرباز احمدی با ترقه هوداران سپاهان گرفته، تا گل جنجالی سپهر حیدری در دقیقه 96 و درگیری فیزیکی سروش رفیعی و کی‌روش استنلی در سال 98 تنها گوشه‌ای از حاشیه‌های بازی دو تیم بوده است. روندی که روز به روز پیچیده‌‌تر می‌شد و به علت فشار هواداران به بازیکنان هم سرایت می‌کرد.

محرم آمد تا آرامش بیاید

حضور محرم نویدکیا روی نیمکت سپاهان، فضای جدیدی را پیش‌روی این دو تیم قرار دارد تا به نظر برسد کمی اوضاع آرام شده است. حاشیه‌های دو تیم با مدیریت مشترک یحیی گل محمدی و محرم نویدکیا در حال مدیریت شدن بود و سال گذشته در بازی رفت دیداری آرام سپری شد که در پایان آن علیرضا مرزبان مربی سپاهان به صراحت اعلام کرد که هدفشان این بوده که فوتبال بازی کنند و شاهد جنجال نباشیم. در بازی برگشت البته هر چند درگیری‌های مختصری صورت گرفت اما رنگ و بوی این درگیری‌ها به مراتب کمتر از سایر درگیری‌های ایجاد شده در سال‌های اخیر بود اما کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با صدور یک رای عجیب دو تیم را به بازی در ورزشگاه ثالث محروم کرد تا روش کنفدراسیون فوتبال آسیا را در قبال موضوع ایران و عربستان کپی‌برداری کند؛ روشی که نکته جالب آن است فوتبال ایران منتقد شماره یک آن است.

پس از بازی جنجالی فصل گذشته، باز هم مدیریت یحیی گل محمدی و محرم نویدکیا برای آرام شدن فضای دو تیم ادامه داشت و پرسپولیس و سپاهان پیش از دیدار پرسپولیس مقابل الهلال در لیگ قهرمانان آسیا، در دیداری دوستانه هم به مصاف هم رفتند؛ دیداری که هر چند دوستانه بود اما نوید روزهای آرام پیش‌رو برای ال‌کلاسیکو ایرانی را به هواداران فوتبال ایران داد.

بر علیه آرامش

در حالی که این امید وجود داشت که ال‌کلاسیکو ایران بیش از حاشیه اسیر متن باشد، سه اقدام از سوی مدیران باشگاه سپاهان جنجال را در فضای هواداری دو تیم آغاز کرده و حالا هواداران متعصب دو تیم در حال تحریک بازیکنان برای بازی احساسی هستند و روند ممکن است به گونه‌ای پیش برود که کوچکترین برخورد شاید تمام تلاش‌های محرم نویدکیا و یحیی گل محمدی را برای آرام شدن دیدار سپاهان و پرسپولیس بر باد دهد و باز هم شاید کوچکترین برخورد منجر به زد و خورد بازیکنان در زمین شود.

اولین گام علیه آرامش - اولین قدم مدیران سپاهان برای آغاز جنگ روانی، انتخاب اراک به عنوان میزبان دیدار مقابل پرسپولیس بود. پرسپولیس طی سال‌های اخیر تنها دو بار به اراک سفر کرده است؛ طی این دو سال تنها دو بار در فوتبال ایران شکست خورده که هر دو بازی هم در اراک بوده است تا به قول خرافاتی‌های فوتبال، ورزشگاه شهر اراک برای پرسپولیس طلسم شده باشد و هواداران این تیم از ورزشگاه شهر اراک بترسند. حالا سپاهان این ورزشگاه را برای بازی در زمین ثالث انتخاب کرده تا هوشمندانه ترس را به دل هواداران پرسپولیس راه دهد.

دوم گام علیه آرامش - انتشار پوستر بازی در فاصله 36 ساعت مانده به دیدار رفت دو تیم در لیگ برتر بیست و یکم، دومین گام علیه آرامش در یک بسته بود. اولین نکته این پوستر که در زیر آمده این است که ستاره لوگوی پرسپولیس توسط طراحان این پوستر یا همان تیم رسانه‌ای باشگاه سپاهان حذف شده است؛ ستاره‌ای که هواداران پرسپولیس روی آن تعصب دارند و معتقد هستند تنها ستاره واقعی فوتبال ایران است.

گام سوم و تیر خلاص به آرامش - اما سومین گام که در همان پوستر بازی مشخص شده، اقدام عجیب باشگاه سپاهان برای انتخاب بازیکنان حاضر در پوستر است. تیم رسانه‌ای باشگاه سپاهان برای طراحی پوستر سه بازیکن را مد نطر قرار داده که هر سه در پرسپولیس بازی کرده‌اند و هواداران پرسپولیس روی آنها حساس هستند.

حالا با این وضعیت باید منتظر ماند و دید آیا محرم نویدکیا و یحیی گل محمدی توانایی مدیریت حاشیه‌های ایجاد شده و تحریک‌های فضای مجازی را دارند یا اینکه باز هم شاهد دیداری پربرخورد از سوی سپاهان و پرسپولیس هستیم؟

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار