رئیس اداره نهضت سوادآموزی منطقه ۱۲:

سواد برای بی‌سوادان بزرگسال فتح‌البابی به سوی جهانی نو است

تهران (پانا) - رئیس اداره نهضت سوادآموزی در جمع آموزش‌دهندگان سوادآموزی افق روشنی را در زندگی برای بی‌سوادانی که تحت آموزش درست قرار می‌گیرند پیش‌بینی کرده و تاکید کرد این افق پیش رو هر چقدر پرنورتر باشد و چشم‌انداز زیباتری برای خود ترسیم کند، زندگی زیباتری خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۲۴۲۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
سواد برای بی‌سوادان بزرگسال فتح‌البابی  به سوی جهانی نو است

اهمیت مبارزه با بی سوادی بر کسی پوشیده نیست و کم و بیش تمام کشورهای جهان و به خصوص جوامع در حال توسعه، از دیرباز به اهمیت این امر پی برده اند. جمهوری اسلامی ایران نیز با توجه به اهمیتی که برای امور آموزشی و فرهنگی قائل است، برنامه های گسترده ای برای مبارزه با بی سوادی به انجام رسانده است. تشکیل نهضت سوادآموزی و فعالیت ها و موفقیت های آن در صحنه های بین المللی، شاهد گویایی بر این ادعاست. تلاش گسترده و همگانی مردم و مسئوولان دلسوز، به ویژه دست اندرکاران این نهاد بزرگ، پدید آمدن ایرانِ باسواد و با فرهنگ را فراهم می سازد.

محمد پاسدار؛ رئیس اداره نهضت سوادآموزی منطقه در نشستی که با آموزش دهندگان منطقه 12، داشت، بیان کرد: سواد برای بی سوادان بزرگسال فتح البابی به سوی جهانی نو است که چشمان تولدی دوباره پیدا می کنند و سلولهای خاکستری مغز پیام جدید و زندگی نوینی را دریافت می کند. به همین جهت دست ها را می بینید که آموزش می یابند، تا با چرخه قلم و انگشت به زبان صامت و ثابت تبدیل شود. در واقع انسان بزرگسال مهارت سواد را کسب می کند و افق روشنی پیش روی خود و در زندگی خود می بیند.

پاسدار افزود: این افق پیش رو هر چقدر پرنورتر باشد، چشم انداز زیباتری برای خود ترسیم کند زندگی زیباتری خواهد داشت.

وی افزود: قطعا ترسیم کننده این افق پیش رو، برای سواد آموزان ما آموزش دهندگان محترمی هستند که امروز در جلسه حضور دارند.

پاسدار در ادامه در مورد نحوه برگزاری کلاس‌ها و آموزش دهندگان موارد و نظارت ها توضیحات مبسوطی به آموزش دهندگان ارائه داد.

سپس، آموزش دهندگان به طور مختصر توضیحاتی در مورد مشکلات و موارد روبه رو شده در طول سال تحصیلی خود را مطرح کردند. در آخر پاسدار با ذکر نمونه کار از روانشناسان مشهور از نگرش، ایجاد انگیزه و اهمیت این مقوله در سوادآموزان سخن گفت. در آخر از همه آموزش دهندگان تقدیر و قدردانی به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار