محمد اسکندری:

سرمایه‌گذاری برای توانمندسازی معلمان ابتدایی، از مهم‌ترین موارد سند تحول بنیادین است

تهران (پانا) - معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش منطقه ۱۴ عنوان کرد سرمایه‌گذاری برای توانمندسازی و آموزش معلمان به ویژه در دوره ابتدایی، از اساسی‌ترین موارد عنوان شده در سند تحول بنیادین است.

کد مطلب: ۱۲۴۲۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد
سرمایه‌گذاری برای توانمندسازی معلمان ابتدایی، از مهم‌ترین موارد سند تحول بنیادین است

دوره توانمندسازی نیروهای خرید خدمات آموزشی، در سالن کوثر اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۴ برگزار شد.

محمد اسکندری؛ معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش منطقه ۱۴ با تأکید بر آموزش نیروهای خرید خدمات آموزشی در آموزش و پرورش گفت: در میان انواع مختلف معلمان آزاد که این روزها کلاس‌های درس را اداره می‌کنند، (معلمان خرید خدمات آموزشی) را شاید بتوان محروم‌ترین گروه از معلمان آزاد دانست. معلمانی که سال‌ هاست کلاس‌های درس مناطق محروم و حاشیه‌ای را اداره می‌کنند، اما نه امنیت شغلی و نه هویت معلمی دارند‌.

اسکندری افزود: معلمان عنصر اصلی در نظام آموزش و پرورش به شمار می‌آیند. سرمایه‌گذاری برای آموزش معلمان به ویژه در دوره ابتدایی که زیربنای نظام آموزشی و از اساسی‌ترین و مهم‌ترین دوره‌های تحصیلی است، از سودمندترین سرمایه‌گذاری‌ها محسوب می‌شود. این سرمایه‌گذاری موجب گسترش آموزش عمومی می‌شود و از نظر فردی و سازمانی نیز ثمربخش است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از روش‌های توانمندسازی معلمان برگزاری دوره‌های بازآموزی در هنگام خدمت است تا آنها را با روش‌های نوین تدریس آشنا کند؛ بی‌توجهی به (آموزش‌های ضمن خدمت) برای به روزرسانی و توانمندسازی معلمان در نهایت منجر به حضور معلمانی در کلاس درس می‌شود که نه اطلاعاتی به‌ روز دارند و نه مهارت‌ هایی قابل اعتنا دارند. در حالی که معلم توانمند می‌تواند جریان آموزش را کیفی و در نهایت نسلی را تربیت کند که برای کشور منشأ اثر باشد.

اسکندری گفت: با عنایت به لزوم و اهمیت آموزش نیروی انسانی جهت توانمندسازی همکاران خرید خدمات آموزشی، دوره آموزشی مهارت های بدو خدمت معلمان (ویژه نیروهای خرید خدمات) به مدت ۵۴ ساعت و با حضور ۵۵ نفر از آموزگاران، در سالن کوثر آموزش و پرورش منطقه ۱۴ برگزار شد.

در پایان جلسه، طاهره فضائلی؛ کارشناس مسئول آموزش نیروی انسانی منطقه هدف از برگزاری این دوره را ارتقاء سطح علمی آموزگاران و توانمندسازی آنان در تدریس کتب درسی بیان کرد و در مورد چگونگی برگزاری دوره، توضیحاتی را ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار