امیر حاج رضایی در گفت‌وگو با پانا:

فوتبال ایران با ادامه این مسیر به قهقرا می‌رود؛ در حال محو شدن از فوتبال آسیا هستیم

جریان طوری شده که انگار در فوتبال ایران هر کسی خطایی کرد مصونیت دارد/ دردناک است که در اتاق دربسته برای پرسپولیس و استقلال تصمیم می‌گیرند/ بد بودن AFC با فوتبال ایران را قبول ندارم

تهران (پانا) - مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است افرادی که در فوتبال ایران فاجعه‌هایی مانند حذف پرسپولیس و استقلال از آسیا را رقم می‌زنند، پس از فاجعه دارای مصونیت می‌شوند و پاسخگو نیستند.

کد مطلب: ۱۲۴۲۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
فوتبال ایران با ادامه این مسیر به قهقرا می‌رود؛ در حال محو شدن از فوتبال آسیا هستیم

امیر حاج رضایی در گفت‌وگو با پانا، درباره حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا گفت: «متاسفانه یکی از اتفاقات ناراحت کننده حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیاست که البته صحبت‌هایی هم که مطرح می‌شود متناقض است. الان هم شرایط به گونه‌ای است که کسی به درستی نمی‌داند چه سرنوشتی در انتظار تیم‌هاست. برخی امیدوار به حل مشکل هستند برخی دیگر هم این دو تیم را حذف شده می‌دانند. من به قوانین و مقررات صدور مجوز مشرف نیستم، اما فکر می‌کنم کوتاهی از سوی مسئولان صورت گرفت که سرنوشت این دو باشگاه این‌طور شده است. چون حذف این دو تیم تنها به فوتبال داخلی ما ضربه نمی‌زند بلکه در رنکینگ جهانی هم تاثیرگذار خواهد بود؛ چرا که ما تیم برتر آسیا هستیم و دو تیم مهم فوتبال ایران هم از آسیا حذف خواهند شد و جایگزین دیگری هم نداریم.»

وی عنوان کرد: «متاسفانه فوتبال ایران در آسیا دائم در حال محو شد است، ابتدا تماشاگران را حذف کردند؛ بعد میزبانی را از ما گرفته‌اند و حالا هم حذف از آسیا. در این وسط هم نکته اسف‌بار اینکه به درستی کسی توضیحی نمی‌دهد که از کوتاهی مسئولان این اتفاقات افتاده یا اینکه از قوانین اطلاع نداشتند. انگار در فوتبال ایران هر کسی اشتباه می‌کند هیچ خطری او را تهدید نمی‌کند و مصونیت دارد. در همین قرارداد نگین ویلموتس، مسببان آن قرارداد کجا هستند؟! آن ۸ نفر به چه کسانی پاسخ دادند؟! آیا اصلا از آنها بازخواست شد؟! فوتبال ایران به قهقهرا رفته و کسی هم به آن فکر نمی‌کند. این خیلی دردناک است که در یک اتاق در بسته برای حذف استقلال و پرسپولیس چاره بیاندیشند.»

حاج رضایی با ابراز تاسف از اینکه در فوتبال ایران به درستی شفاف‌سازی نمی‌شود عنوان کرد: «متاسفانه مسببان فاجعه‌های فوتبال ایران هیچ زمانی جوابگو نیستند. در همین پرونده ویلموتس باید بررسی می‌شد سهم هر کدام یک از این ۸ نفر در انعقاد قرارداد ویلموتس چقدر بوده است؛ اما در فوتبال ما اگر خطا کنی یک حاشیه امن ایجاد می‌شود. متاسفانه شفافیت در فوتبال ایران سال‌هاست از بین رفته و حتی الان هم کسی اطلاع ندارد آیا حذف استقلال و پرسپولیس به خاطر نقصان و ایرادهای Afc بوده یا کسانی در این پرونده کوتاهی کردند؟! این واقعا دردناک است که فوتبال ایران روز به روز به قهقهرا می‌رود اما برای کسی هم این موضوع اهمیت آنچنانی ندارد.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا AFC کدخدامنشانه رفتار می‌کند، عنوان کرد: «به نظرم اصلا چنین چیزی وجود ندارد؛ آنها قوانین خاص خود را دارند و طبق آن هم پیش می‌روند. متاسفانه در ایران گاهی وقت‌ها قانون‌دور زده می‌شود اما در آنجا اصلا چنین چیزی نیست و‌همه چیز برطبق قوانین است. این تئوری هم که گفته می‌شود AfC با ما بد است را قبول ندارم چرا که خود کنفدراسیون‌فوتبال آسیا هم به خوبی می‌داند فوتبال در ایران چقدر طرفدار دارد؛ بنابراین اگر بحث میزبانی و ورزشگاه‌های خالی نبود و محدودیت‌های کرونایی هم وجود نداشت؛ ایران به واسطه سیل عظیمی از جمعیت و طرفداران فوتبال به ورزشگاه می‌آمد و یک امتیاز برای AFC محسوب می‌شد.اما ما باید بپذیریم که یک سری ایرادها از خود ماست و بدترین کار ممکن این است که این اشتباهات را نپذیرفتیم.»

وی عنوان کرد: «حذف از آسیا یک اتفاق دردناک برای فوتبال ماست که تنها به عرصه داخلی ضربه نزد بلکه در بین‌المللی هم چهره ایران تضعیف شد. من نمی‌پذیریم این موضوع را که AFC تعمدا به فکر حذف ایران است؛ بلکه ما هم ایردای زیادی داریم که آنها را حل نکردیم؛ در AFC افرادی روی کار هستند که بسیار مسلط هستند و طبق قوانین تصمیم می‌گیرند.دو تیم باشگاه سرخابی‌ها رویکردهای مختلف داشتند؛ در نهایت هیچ کدام اثرساز نبودند و بحث حذف از آسیا جدی‌تر از قبل شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار