استاندار آذربایجان‌غربی:

روابط جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان عراق، روابط مستحکمی است

ارومیه(پانا)- استاندار آذربایجان‌غربی گفت روابط جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان عراق، روابط مستحکمی است و سطح روابط اقتصادی ایران و اقلیم کردستان عراق باید افزایش یابد.

کد مطلب: ۱۲۴۲۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد
روابط جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان عراق، روابط مستحکمی است

محمدصادق معتمدیان شامگاه یکشنبه در دیدار با استاندار اربیل عراق افزود: روابط جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان عراق، روابط مستحکمی است که امیدواریم این نشست ها موجب ارتقای بیش از پیش روابط طرفین شود.

استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: به دلیل اشتراکات موجود، مراودات اقتصادی و فرهنگی ایران و اقلیم کردستان عراق گسترده است.

استاندار اربیل عراق نیز در این دیدار گفت: یکی از اولویت های استان اربیل عراق، توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران است.

امید عبدالرحمان حسن با اعلام اینکه بیشتر کالاهای موجود در استان اربیل، کالاهای ایرانی است، افزود: ما از حضور شرکت های ایرانی برای حضور در اربیل استقبال می کنیم.

وی در ادامه داد: روابط تجاری و اقتصادی آذربایجان غربی با استان اربیل از طریق مرز تمرچین پیرانشهر، اهمیت زیادی دارد که باید این روابط گسترش یابد.

آذربایجان غربی دارای مرزهای مشترک با اربیل عراق بوده و این استان مقصد صادرات بسیاری از کالاهای آذربایجان غربی و از جمله محصولات کشاورزی است.

مرز تمرچین پیرانشهر و کیله رش سردشت جزء پایانه های صادراتی این استان به عراق محسوب می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار