نحوه برگزاری آزمون مقاطع مختلف تحصیلی در دی ماه تشریح شد

قزوین(پانا)-رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش استان قزوین در مورد نحوه برگزاری امتحانات مدارس در دی ماه اظهار کرد مطابق مصوبه 977 شورای عالی آموزش و پرورش، امتحانات نیمسال اول تحصیلی دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم به صورت حضوری برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۴۲۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
نحوه برگزاری آزمون مقاطع مختلف تحصیلی در دی ماه تشریح شد

علیرضا جلیلوند رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش استان قزوین در گفت وگو با پانا با تاکید براینکه امتحانات نوبت اول دانش‌آموزانِ مقطع اول و دوم متوسطه به صورت حضوری برگزار می‌شود؛ گفت: امتحانات داخلی مدارس به مدت دو هفته در بازه زمانی ۱۱ تا پایان دی ماه خواهد بود.

جلیلوند در مورد نحوه برگزاری امتحانات مدارس در دی ماه اظهار کرد: مطابق مصوبه 977 شورای عالی آموزش و پرورش، امتحانات نیمسال اول تحصیلی دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امتحانات داخلی مدارس به مدت دو هفته در بازه زمانی 11 تا پایان دی ماه خواهد بود، افزود: امتحانات دانش‌آموزان ابتدایی هم به صورت ارزشیابی توصیفی خواهد بود و امتحان پایانی ندارند.

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: براساس مصوبه اعلام شده در صورتی که امکان حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس وجود داشته باشد، امتحانات حضوری برگزار می‌شود که خوشبختانه این فضا در استان قزوین مهیاست.

وی در ادامه گفت: امتحانات داوطلبان آزاد و بزرگسالان و همچنین جاماندگان یا تجدیدی‌های شهریورماه در پایه دوازدهم که به شکل نهایی است از دوم تا 27 دی ماه برگزار می‌شود.

جلیلوند عنوان کرد: مجوز برگزاری امتحانات از طریق ستاد ملی کرونا در سطح کشور اعلام شده که باید در این بازه زمانی برگزار شود.
ارزشیابی مقطع ابتدایی به صورت توصیفی و فرآیندی است

وی بیان کرد: از آنجا که ارزشیابی مقطع ابتدایی به صورت توصیفی و فرآیندی است، معلمان با توجه به ابزارهایی که در دست دارند نظیر پوشه کار، آزمون‌های کاغذی یا عملکردی، چک لیست و ثبت مشاهدات، مستندات خود را جمع آوری کرده و اعلام نتیجه می‌کنند.

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: اگر مدارسی در پایه‌های اول و دوم یا ششم برای اطمینان بخشی بیشتر تمایل به برگزاری آزمون‌های عملکردی و حضوری داشته باشند این امکان نیز برای راستی آزمایی معلمان وجود دارد.

وی بیان کرد: کلیه آزمون‌های‌ پایه دوازدهم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با ارائه کارت واکسیناسیون از سوی دانش‌آموزان و رعایت فاصله یک متر و 80 برگزار خواهد شد.

جلیلوند ابراز کرد: با توجه به اینکه در آزمون دی ماه پایه دوازدهم 20 درصد دانش‌آموزان حضور دارند به همین دلیل از نظر فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل‌ها مشکل خاصی نخواهیم داشت.

وی عنوان کرد: در مورد نحوه بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی تابع دستورات ستاد ملی کرونا هستیم و هر ابلاغی از سوی آنان صادر شود اجرا خواهیم کرد.

تاثیرگذاری هیچ نوع آموزش یا فرآیندی مثل آموزش حضوری نیست
این مسئول با اشاره به تاثیر آموزش حضوری در افت تحصیلی دانش‌آموزان بیان کرد: تاثیرگذاری هیچ نوع آموزش یا فرآیندی مانند آموزش حضوری نیست؛ هرچند زحمت معلمان، دانش‌آموزان و اولیا با غیرحضوری شدن کلاس‌های درس چند برابر شده است اما همچنان نگرانی‌هایی در خصوص کیفیت آموزش‌ها وجود دارد.

وی عنوان کرد: در ابتدای سال تحصیلی یک ارزشیابی آغازین برای دوره اول و دوم متوسطه در سطح ملی انجام دادیم تا متناسب با نتایح حاصله برنامه‌ریزی شود و دانش‌آموزان بتوانند در فضای حقیقی ورود پیدا کنند و اطمینان بخشی داشته باشند.

جلیلوند تصریح کرد: نمی‌توان نسخه یکسانی در زمینه کیفیت حضوری یا غیرحضوری بودن کلاس‌های درس پیچید و گفت که به طور مثال کلاس غیرحضوری از کیفیت لازم برخوردار نبوده یا اینکه در عالی‌ترین سطح کیفی قرار دارد چراکه این امر به شرایط مختلفی همچون میزان امکانات و تجهیزات و همکاری اولیا و دانش‌آموزان و معلمان بستگی دارد.

وی در پایان گفت: ملاک ما امتحانات ملی و نهایی است که سال گذشته به صورت حضوری برگزار شد و با بررسی صورت گرفته نیز امتحانات خرداد و شهریور ماه سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن دو پله در سطح کشور رشد داشته است.

خبرنگار؛نیلوفر قاسمی مدانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار