استاندار گیلان تاکید کرد؛

لزوم همکاری همه دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها برای اجرای گسترده دُز سوم واکسیناسیون

رشت (پانا) - استاندار گیلان گفت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و توصیه‌های بهداشتی به‌ویژه در مکان‌های عمومی، در کنترل و مهار بیماری اثرگذار است و باید مورد توجه باشد.

کد مطلب: ۱۲۴۲۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
لزوم همکاری همه دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها برای اجرای گسترده دُز سوم واکسیناسیون

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ اسدالله عباس در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا، با تبریک میلاد حضرت عیسی‌بن مریم (ع) و نیز قدردانی از دست اندرکاران مقابله با کرونا، وضعیت زرد کرونایی پهنه جنوبی گیلان و تأکید بر ضرورت اهتمام فزون تر مسئولان رودبار برای آبی شدن این شهرستان را یادآور شد.

وی با اشاره به گزارش کمیته علمی ستاد ملی کرونا مبنی بر سرایت‌زایی سویه امیکرون در مقایسه با سویه‌های قبلی افزود: رعایت دقیق توصیه های بهداشتی و تزریق دُز سوم واکسن، مورد تأکید است.

رئیس ستاد مقابله با کرونا گیلان به اثرگذاری دُز سوم واکسن در کنترل بیماری اشاره و اضافه کرد: همه سازمان‌ها و نهادهای ذیربط، در انجام گسترده مرحله سوم واکسیناسیون همکاری داشته باشند و در شهرستان‌ها، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، سالن های تجمیعی به این منظور، در اختیار قرار گیرد.

وی تقویت اجرای طرح شهید سلیمانی و استفاده از ظرفیت بسیج و داوطلبان در راستای کاهش فشار بر کادر ایثارگر درمان را مورد تأکید قرار داد.

عباسی رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از عادی انگاری، استفاده از ماسک، تهویه مناسب اماکن عمومی و توجه به اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی به‌ویژه در نانوایی‌ها، بانک ها و مکان هایی که سخنرانی های عمومی برگزار می شوند، دارای اهمیت خواند.

وی با تأکید بر استمرار فعالیت های رسانه ای با رویکردهای اقناعی و آموزشی گفت: واکسن از سوی دولت تأمین شده و بایستی نظام مراقبت با تمرکز بر سویه امیکرون تقویت گردد.

کنترل مرزهای استان برای مقابله با شیوع سویه جدید ویروس، انجام تست از مسافران ورودی و قرنطینه مبتلایان در صورت مشاهده، از دیگر مواردی بود که استاندار گیلان، در این جلسه بر آنها تأکید کرد.

در این جلسه که فرمانداران سراسر استان نیز به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند، هریک از رئیسان کارگروه‌های ستاد استانی مدیریت کرونا به ارائه گزارشی از روند اقدامات حوزه خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار