سخنگوی شورای نگهبان خبر داد:

طرح انتخاباتی نمایندگان به مجلس بازگشت

تهران (پانا) - سخنگوی شورای نگهبان خبر داد که طرح الحاق یک تبصره به ماده ۶۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور به مجلس بازگردانده شد.

کد مطلب: ۱۲۴۲۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد
طرح انتخاباتی نمایندگان به مجلس بازگشت

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان از بررسی «طرح الحاق یک تبصره به ماده ۶۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور» در این شورا خبر داد.

سخنگوی شورای نگهبان در توئیتی نوشت: «با توجه به اصلاحات به عمل آمده، ایراد کلی این شورا نسبت به مصوبه مرتفع گردید، اما نسبت به اجزاء آن ابهاماتی وجود داشت لذا جهت رفع این ابهامات به مجلس برگردانده شد.»

مجلس یازدهم شانزدهم آبان ماه امسال موافقت کرده بود تا با دو فوریت، طرح الحاق یک تبصره به ماده ۶۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور بررسی شود و پس از آن به تصویب نمایندگان رسید.

این طرح هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها را مسئول صدور «رأی نهایی و قطعی» در مورد رد صلاحیت نامزدها و تأیید یا ابطال انتخابات کرده است. شورای نگهبان پس از تصویب متن اولیه طرح در مجلس، به اینکه رأی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها «قابل شکایت و رسیدگی در دیوان عدالت اداری نیست» ایراد وارد کرد و آن را مغایر با اصل ۱۷۳ قانون اساسی شناخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار