نایب رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا:

هدف‌گذاری نامگذاری‌ها در شورای ششم درست است

تهران (پانا) - نایب رئیس شورای شهر تهران گفت هدف‌گذاری کمیسیون نام‌گذاری در شورای شهر هدف‌گذاری درستی است و مردم باید بدانند استقلال و آرامش امروز خود را مدیون چه کسانی هستند.

کد مطلب: ۱۲۴۲۰۰۰
لینک کوتاه کپی شد
هدف‌گذاری نامگذاری‌ها در شورای ششم درست است

پرویز سروری در گفت‌وگو با پانا درخصوص تغییر نام معبری به نام انوشیروان که هفته گذشته در صحن شورای شهر بررسی و شورای شهر ششم را هم گرفتار حاشیه نامگذاری کرد، گفت: «این‌گونه نیست که شورای شهر ششم هم مانند دوره گذشته مدیریت شهری گرفتار حاشیه نام‌گذاری‌ها شده باشد. هدف‌گذاری در بحث نامگذاری‌ها که در کمیسیون نامگذاری صورت گرفته‌، هدف‌گذاری درستی است.»

وی ادامه داد: «اختلاف نظرهایی که در این خصوص وجود داشت طبیعت کار شورایی است و ممکن است هر عضوی از یکی از ابعاد به مساله نگاه کند و ما در شورا نیز علاوه بر انسجامی که وجود دارد، هرگز نگاه کارشناسی را کنار نمی‌گذاریم و در همان جلسه بعد از توضیحاتی که در صحن داده شد کمیسیون سخنان مطرح شده را پذیرفت.»

سروری اضافه کرد:‌ «ما انتقادمان به دوره قبل این بود که اولویت و اصلی‌ترین و مهم‌ترین کاری که انجام می‌شد در کمیسیون نامگذاری بود در حالی که ما هم در دوره‌های گذشته هر هفته موضوع نام‌گذاری‌ها را داشتیم اما نه به عنوان اولویت اصلی بلکه یکی از وظایفی که شورای شهر باید به آن بپردازد.»

نایب رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد :‌ «نام‌گذاری‌ها در هر دوره‌ای از حساسیت بالایی برخوردار بوده و اختلاف نظر در خصوص آن وجود دارد اما در این دوره کمیسیون نام‌گذاری به درستی و براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری که فرمودند شهر مزین به نام شهدا باشد، هدف‌گذاری کرده تا مردم بدانند استقلال و آرامش و عزتی که الان دارند مدیون چه کسانی هستند و این اسامی نمادهای اصلی شهر هستند.»

هفته گذشته در جریان تغییر نام معبری به نام انوشیروان به نام یک شهید برخی از اعضای شورای شهر از جمله پرویز سروی گفت:‌ چون از نام مقدس شهدا استفاده می‌شود، باید به این نکته توجه شود که نباید فرهنگ ایرانی با اسلامی روبه‌روی هم قرار بگیرند. بعضا تقابلی ایجاد می‌شود لذا پیشنهاد می‌کنم برای خیابان انوشیروان اسم شهید گذاشته نشود و نام این شهید بزرگوار را در جایی استفاده کنیم که محل تعارض و تناقض نباشد.

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران هم در دفاع از این تغییر نام گفت که ما در جمهوری اسلامی سیاست‌های رسمی داریم. یا انقلاب کردیم یا خیر. انقلاب اسلامی سال 57 ضدیت با سلطنت 2500 ساله داشت یعنی ما غیر از پادشاهی حضرت سلیمان و حضرت داوود هیچ پادشاهی را به رسمیت نمی‌شناسیم. هم اکنون چند کوچه در اطراف دفتر مقام معظم رهبری به اسم پادشاهان است. اینکه ما اسم شهید را بر روی این کوچه‌ها بگذاریم منافاتی ندارد.

سخنان سخنگوی شورای شهر تهران واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی در پی داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار