برگزاری نماز جماعت در بیش از شش هزار آموزشگاه خراسان رضوی

مشهد(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی از برگزاری نماز جماعت در بیش از شش هزار مدرسه سطح استان به امامت روحانیون و یا همکاران فرهنگی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۱۷۸۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نماز جماعت در بیش از شش هزار آموزشگاه خراسان رضوی

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان، حسین شادکام در مراسمتجلیل از خیرین دارالقرآن ساز و نمازخانه ساز دستگاه تعلیم و تربیت استان گفت: امروز با گرامیداشت و قدردانی از صاحبان نیت ها و رفتارهای خیر یکی از عادات پسندیده ایرانی اسلامی را به جای می آوریم. نیک اندیشی درخت پر باری است که امیدواریم ثمرات آن در زندگی فردی و خانوادگی و برکات آن برای میهن اسلامی و مشهد مقدس همیشه مستدام باشد.

وی ادامه داد: فعالیت ها و اقدامات خیرین نیک اندیش در حوزه مدرسه سازی باعث افتخار آموزش و پرورش استان به حساب می آید، هم چنین فعالیت خیرین نیک اندیش در حوزه احداث نمازخانه ها و دارالقرآن ها مایه مباهات است.

شادکام گفت: نماز جماعت در سه هزار آموزشگاه استان خراسان رضوی با حضور روحانیون و در سه هزار آموزشگاه با حضور همکاران فرهنگی اقامه می شود، در سه هزار مدرسه نیز به دلایلی مثل چندپایه بودن مدارس و یا تلاقی با وقت نماز در مدارس چند شیفته یا روستایی این امکان فراهم نیست.

وی اظهار کرد: دستگاه تعلیم و تربیت خراسان رضوی همه ساله در مسابقات قرآنی در سطح کشور خوش درخشیده است و اکنون بیش از هشت سال است که جایگاه نخست کشور را در مسابقات قرآن به خود اختصاص داده است. همه ساله با توجه به ظرفیت های قرآنی مطلوب موجوده در استان، میزبانی بخشی از مسابقات کشوری قرآنی به آموزش و پرورش خراسان رضوی واگذار می شود.

وی گفت: در حوزه عترت نیز فعالیت های خوبی در حال انجام است از جمله در حوزه معرفتی نسبت به ائمه به ویژه در طرح مصباح الهدی، زیارت نیابتی و برنامه "به تو از دور سلام" که گاهاً این برنامه به صورت زنده بالغ بر ۱۰۰ هزار بیننده در شبکه شاد داشته است و تا ۴۸ ساعت پس از پخش آن بالغ بر پانزده میلیون بیننده این برنامه را مشاهده کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار