تشریح برنامه‌های هفته سوادآموزی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران

تهران (پانا) - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از اجرای برنامه‌های متنوع در هفته سوادآموزی، طبق برنامه‌های اعلامی از سوی سازمان نهضت سوادآموزی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۱۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
تشریح برنامه‌های هفته سوادآموزی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران

به گزارش روابط عمومی معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، عربعلی زینالی در تشریح برنامه‌های سوادآموزی استان گفت: روز شمار هفته سواد‌آموزی شامل عناوین مختلفی است که از اول دی ماه لغایت هفتم دی در سطح استان برگزار خواهد شد.

وی گفت: چهارشنبه اول دی‌ماه سوادآموزی و رسانه نامگذاری شده که مهمترین برنامه‌های این روز برگزاری نشست خبری با حضور اصحاب رسانه و جراید و انعکاس دستاوردهای ۴۲ ساله سوادآموزی است.

دبیر کمیته بهبود کیفیت استان در ادامه تصریح کرد: سوادآموزی و فرهنگ ایثار و شهادت و مسئولیت‌پذیری اجتماعی را عنوان و روز شمار روز دوم هفته سوادآموزی است و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و جمع‌آوری کمک‌های مومنانه برای نیازمندان از جمله برنامه‌های این روز است.

عربعلی زینالی افزود: روز شمار سوم جمعه سوم دی ماه روز سوادآموزی و ترویج فرهنگ نماز و انتظار است که ارائه گزارش از برنامه‌های سوادآموزی به ائمه محترم جمعه جهت طرح در نماز جمعه و حضور گسترده در نماز وحدت بخش جمعه از جمله برنامه‌های این روز است.

عضو شورای پشتیبانی استان با اشاره به نام نهادن روز چهارم سواد آموزی به روز تکریم فعالان سوادآموزی بیان کرد: در این روز تجلیل از فعالان و پیشکسوتان حوزه سوادآموزی را خواهیم داشت.

معاون سواد آموزی شهرستان‌های استان تهران روز پنجم را سوادآموزی و فرهنگ کتابخوانی و تولید خواند و ادامه داد: برگزاری مسابقه انشاء نویسی بین سوادآموزان دوره انتقال و بازدید سوادآموزان از کتابخانه‌های عمومی و نشست سرگروه حلقه‌های کتاب و کتابخوانی از جمله برنامه‌های این روز است.

عربعلی زینالی بیان کرد: روز ششم گرامیداشت هفته سوادآموزی روز سوادآموزی و مسئولان است که برنامه دیدار با مسئوان استانی در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه‌هایی که با سوادآموزی همکاری نزدیک دارند و بازدید مسئولان از طرح‌ها و برنامه‌های سوادآموزی در مراکز یادگیری محلی مهمترین برنامه‌های این روز است.

معاون سوادآموزی گفت: هفتمین روز سواد آموزی تجدید میثاق با آرمان‌های امام و مقام معظم رهبری است که در این روز برگزاری جلسات، ویدئو کنفرانس گرامیداشت هفتم دی ماه و دیدار با نماینده محترم ولی فقیه از برنامه‌های اصلی آخرین روز از هفته سوادآموزی است.

وی برگزاری همایش بزرگ سوادآموزی استان، نصب بنر و پلاکارد در سطح شهر، تهیه بروشور دستاوردهای سوادآموزی، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، توزیع اقلام بهداشتی در مراکز یادگیری، برگزاری برنامه آموزشی و فرهنگی با عنوان شعار سال، تقدیر از فعالان حوزه سوادآموزی، توزیع کتاب مسابقه کتابخوانی با موضوع شعار سال، اجرای مسابقه انشاء نویسی در بین سوادآموزان دوره انتقال را از دیگر برنامه‌های استان در هفته سوادآموزی برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار