کمرئی خبر داد

فعالیت 684 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در 726 منطقه آموزشی کشور

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت خوشبختانه در 726 منطقه آموزشی کشور 684 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در حال ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی به دانش‌آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی هستند.

کد مطلب: ۱۲۴۱۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 684 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در 726 منطقه آموزشی کشور

علیرضا کمرئی در آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی کشور در شیراز گفت: بیش از 1 میلیون و 122 هزار دانش آموز در دومین دوره جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی کشور شرکت کردند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان این که شاهد رشد 424 درصدی از حیث مشارکت در این جشنواره بودیم، گفت: دانش آموزانی که علاقه مند به یادگیری علوم نوین هستند می توانند از بستر پژوهش سراها برای یادگیری این علوم بهره بگیرند.

کمرئی گفت: این جشنواره در 10 محور و 84 گرایش برگزار شده است که نسبت به اولین دوره جشنواره شاهد افزایش محورها و گرایش ها بوده ایم.

وی افزود: زیست فناوری، نانو، نجوم، گیاهان دارویی و طب ایرانی، آزمایشگاه علوم تجربی، کد نویسی، سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته، ادبیات و علوم انسانی و انرژی های نوین از محورهای برگزاری مسابقات بوده است. 6 هزار و 649 دانش آموز به همراه آثار و تولیدات خود به مرحله کشوری جشنواره راه پیدا کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به یادگیری موقعیتی اشاره کرد و گفت: در سازنده گرایی فرهنگی و اجتماعی به این مسأله بسیار تأکید شده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به یادگیری در رویکرد سازنده گرایی گفت: یادگیری باید در زمینه و بافت محیطی مناسب شکل بگیرد تا آموخته های دانش آموزان تعمیق گردد.

کمرئی به عناصر یادگیری سازنده گرایی اشاره کرد و گفت: در این نوع یادگیری فراگیر خود مفهوم سازی می کند و معلم تسهیل گر یادگیری است و مشارکت و فعال بودن دانش آموزان بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: تأسیس و توسعه پژوهش سراها بر اساس تئوری ها و نظریه های یادگیری موقعیتی و زمینه ای شکل گرفته است و یقیناً در آینده دستاورهای بزرگی برای جامعه خواهد داشت.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان باید برای رسیدن به رشد و کمال حرکت کنند و حضور دانش آاموزان در جشنواره ها و چشیدن طعم موفقیت می تواند ضمانت موفقیت آنان در آینده باشد.

کمرئی گفت: باید با نگاه به توسعه فردی یعنی بهتر کردن امروزمان از دیروز به سمت تحقق شایستگی ها حرکت کنیم تا حیات طیبه مورد نظر اتفاق بیفتد.

وی گفت: دانش آموزان باید خودشان را در موقعیت های یادگیری مختلف قرار دهند و در این زمینه آموزش و پرورش فضاهایی خوبی را ایجاد کرده است.

گفتنی است در پایان این مراسم از دانش آموزان مقام آور در دومین دوره جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سراهای کشور همزمان با سراسر کشور تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار