جایزه «البرز» به دختر دانش‌آموز قمی رسید

قم (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش قم گفت «غزاله سادات فروغی» دانش‌آموز قمی موفق به کسب جایزه نوبل ایرانی «البرز» در زمینه پژوهش علوم انسانی شد.

کد مطلب: ۱۲۴۰۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
جایزه «البرز» به دختر دانش‌آموز قمی  رسید

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم، «علیرضا یاری» معاون آموزش متوسطه این اداره کل، با تبریک موفقیت کسب جایزه نوبل ایرانی به جامعه فرهنگی و دانش‌آموزی استان اظهار کرد: «غزاله سادات فروغی» در پنجاه و نهمین دوره بنیاد فرهنگی البرز معروف به نوبل ایرانی، رتبه برتر را از آن خود کرد.

وی اظهار کرد: در این دوره 47 دانش آموز از استان‌ها برگزیده کشوری شدند که 27 نفر متوسطه اول و 20 نفر از متوسطه دوم بودند و فروغی دانش‌آموزی است که از استان قم به این موفقیت ارزشمند دست یافته است.

یاری عنوان کرد: در همایشی در هتل ارم تهران، از دانش‌آموزان برتر کشور با اهدا لوح، تندیس و جوایز نقدی قدردانی شد و شرکت‌کنندگان در این همایش، دانش آموزان فارغ‌التحصیل پایه نهم مقطع متوسطه اول و پایه دوازدهم مقطع متوسطه دوم در رشته‌های ریاضی فیزیک، تجربی، علوم انسانی، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش بودند.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموز غزاله سادات فروغی که در این دوره از مسابقات برای استان قم افتخارآفرینی کرده است، از دانش آموزان مستعدی است که تا به حال به عناوین مختلف و برتری در استان و کشور دست یافته که از جمله آن به جشنواره‌های جوان و نوجوان خوارزمی نیز می‌توان اشاره کرد.

بنیاد البرز از سال ۱۳۴۲ با هدف تقدیر از مقام اهالی علم، دانشمندان، مخترعان، دانشجویان، دانش آموزان و نوباوگان تشکیل شده و بنای اصلی جایزه البرز حمایت از فکر و اندیشه‌ نخبگان و دانشمندانی دانست که در راستای اعتلای فرهنگ کشور گامی برداشته‌اند.

بنیاد فوق از سوی مرحوم حسینعلی البرز تاسیس و وقف شده‌ و در نیم قرن گذشته تاکنون چندین هزار نفر از نخبگان برتر علمی کشور را مورد حمایت و تشویق قرار داده‌ است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار