پایان فعالیت دو هزار و ۳۱۱ روزه شورای سوم؛

برخی اعضای شورای شهر تعامل خوبی با شهردار داشتند/بایدبه گزینه های دیگر برای شهرداری تهران فرصت داد

سخنگوی شورای سوم شهر تهران در آخرین نشست خبری خود با خبرنگاران در مورد برخی انتقادات و چالشهای شورای شهر توضیح داد.

کد مطلب: ۱۲۴۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، خسرو دانشجو بعداز ظهر یکشنبه در آخرین نشست خبری خود در جمع خبرنگاران از تمامی رسانه ها حلالیت طلبید و گفت: تمامی اعضای شورای سوم از 6 سال فعالیت خود به نیکی یاد می کنند. ما طیف های مختلف سیاسی داشتیم ولی نگاه ما بیشتر کارشناسی بود و گواهی می دهم هیچ یک از اعضای شورا با تصمیم از قبل گرفته شده به صحن نمی آمد.

وی گفت: سوالاتی که اعضای شورای سوم بیان کرده اند حتما در شورای چهارم مطرح خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه چرا برخی از اعضای شورا در روزهای آخر یاد حساب کتاب مالی افتاده اند، گفت: این جمله صحیح نیست زیرا به عنوان مثال آقای شکیب همیشه پرسشگر بوده اند خانم احمدی نژاد و ابتکار هم در حوزه محیط زیست و شهروندی طراح سوال بوده اند حالا به فرض اینکه من سوال نمی کردم و ساکت بودم اکنون نباید جواب من داده شود.

وی گفت: سخنگویی شورا بسیار سخت است برخی اوقات در پاسخگویی به سوالات باید دقت شود تا تنش ایجاد نشود و وظیفه من آرام نگه داشتن فضا بود. برخی از سوالات شما را نمی شد پاسخ داد در این 10 سال و 4 ماه که معاون نظارت شورا بودم خیلی مواقع به برخی تخلفات می رسیدیم و من گزارش می کردم ولی رسانه ای نمی شد و برخی هم که رسانه ای شد، صحیح نبود.

سخنگوی شورای سوم شهر تهران گفت: دوست داشتم تعامل شهرداری با شورای شهر گرم تر بود، البته برخی از اعضای شورای شهر تعامل خوبی با شهردار داشتند ولی در کل همه چیز مثبت بود.

دانشجو در مورد آخر و عاقبت پرونده تفریق بودجه شهرداری گفت: بررسی کردیم که آیا برنامه های شهرداری با برنامه های اجرا شده و هزینه ها مطابقت دارد یا نه و گزارش آن را به وزارت کشور و سازمان بازرسی ارائه کردیم. به عنوان مثال در بخش عمرانی 84 درصد برنامه ها محقق شد، ولی به عنوان نمونه در سال 89، 102 پروژه عملیاتی نشد که باید در تفریق بودجه منصف باشیم؛ چراکه در گذشته برنامه ای وجود نداشت که بر اساس آن عمل شود ولی امروز برنامه داریم.

دانشجو در پاسخ به اینکه آیا انتخاب مجدد یک شهردار از منظر کارشناسی درست است گفت: هم بله و هم خیر، بله به دلیل آنکه این فرد تجربیاتی دارد و سالها در این حوزه کار کرده است و اگر اشتباهی داشته است تجربه اصلاح آن را دارد و خیر به دلیل آنکه هر فرد میزان هنری دارد و باید به گزینه های دیگر هم فرصت داد به اعتقاد من نباید پیش داوری کنیم و بهتر است اعضای جدید شورا در آرامش تصمیم بگیرند.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه تعامل شورا با دولت در این دوره بسیار ضعیف بود، گفت: جمع اعضا 15 نفر بود و برخی وقتها تصمیمات برای برخی جریانات خوش نبود و همین موجب زاویه دولت و شهرداری می شد ولی طرفین موضوع تلاش لازم را برای ایجاد همگرایی انجام ندادند دولت فکر می کرد لزومی ندارد با شهرداری تعامل داشته باشد و شهرداری هم تمایلی به تعامل نداشت ولی همفکری و همسویی شهرداری و دولت می تواند کمک کند. البته حتما نباید نگاه سیاسی شهردار تهران منطبق با نگاه سیاسی دولت باشد ما مثال ها و نمونه هایی داریم که من نمی خواهم بازگو کنم چون خودتان بهتر می دانید، زیرا شهرداری بود که با دولت همسو بود، ولی نتوانستند باهم کار کنند.

دانشجو اظهار داشت: نمی توان گفت که اگر شهردار از بدنه دولت باشد همه چیز خوب می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار