در نشست خبری مهرواره هوای نو اعلام شد:

۱۳ هزار و ۷۸۰ اثر در وبگاه مهرواره «هوای نو» بارگذاری شده‌اند

تهران (پانا) - در نشست خبری مهرواره «هوای نو» مطرح شد؛ دو هزار 446 هیئت مذهبی در وبگاه هوای نو ثبت نام کرده و ۱۳ هزار و ۷۸۰ اثر نیز در این وبگاه بارگذاری شده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۴۰۹۲۴
لینک کوتاه کپی شد
۱۳ هزار و ۷۸۰ اثر در وبگاه مهرواره «هوای نو» بارگذاری شده‌اند

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، در این نشست که به صورت پرسش و پاسخ برگزار شد؛ حجت‌الاسلام «مجیدباباخانی» مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره ‌ به اینکه در گام دوم‌ انقلاب موتور پیشران اصلی جریان فرهنگی کشور هیئات و تشکل‌های مذهبی هستند، اعلام کرد: مهرواره هوای نو می خواهد نشان دهد که در عرصه فرهنگی و اجتماعی یک هیئت می‌تواند منشاء اثر باشد و به نسل بعدی انقلاب منتقل ‌کند. در این مهرواره ما براساس این نوع نگاه از هیئات مذهبی می‌خواهیم که سطح خودشان را بالا بیاورند. هوای نو می‌خواهد معیارهای هیئت در گام‌دوم انقلاب اسلامی را در فضای عمومی جامعه نشان دهد.

«وحید ملتجی» دبیر مهرواره هوای نو با اذعان اینکه هوای نو یک جریان رو به جلو است؛ سنت حال و آینده را به یکدیگر تلفیق می‌دهد افزود: در چهل ساله دوم انقلاب نگاهمان به حوزه جوان و نوجوان پررنگ است. ما فرهنگ را مانند هوا و هیئت را مانند درخت می‌دانیم و هوای نو از ترکیب این دوتا ایجاد شده است همچنین نماد مهرواره هوای نو درخت و تندیس مهرواره که در اختتامیه اهداء خواهد شد هم «درخت زرین» است.

ملتجی در پاسخ به سؤالی در رابطه با مغفول ماندن بخش شعر در مهرواره هوای نو گفت: هیئت بخش‌های مختلفی دارد و امسال مهرواره شامل سه بخش «هیئت، کتاب و ستایشگران اهل بیت علیهم السلام) و در ۳۸ محور است، اما در شورای بر نامه‌ریزی درباره شعر صحبت شده و یکی از بخش‌هایی که قرار است سال آینده به آن پرداخته شود؛ شعر خواهد بود.

در ادامه ملتجی عنوان کرد: در مهرواره به آموزش به‌عنوان هدف نمی پردازیم اینکه آیا هیئت‌ها باید آموزش ببینند به مهرواره ربطی ندارد. اما تمام کارهای برتری که به دستمان می‌رسد در سایت این مهرواره بارگزاری می‌شود که دیگران ببینند و الگو بگیرند اما در بخش کتاب قرار است بسته‌های آموزشی در اختیار نسل جدیدی که می ‌خواهند آیین هیئت داری را بیاموزند قرار بگیرد.

«مهران عباسی» دبیر بخش کتاب مهرواره با تاکید بر اینکه دبیر علمی بخش کتاب مهروراه دکتر«محمدرضا سنگری» است افزود: بخش داوری کتاب تحت تأثیر بازار نشر است در دوسال اخیر مجموع کتابهایی که در این حوزه منتشر شده نزدیک به ۲۰۰ عنوان است که ما این تعداد کتاب را توسط کارشناسان این حوزه ارزیابی و داوری کردیم البته در این حوزه فقر محتوا داریم و امیدمان این است که این مهرواره آغازگر جریان نشر کتاب در این حوزه باشد.

«رحیم آب فروش» دبیر بخش «هیئت» مهرواره هوای نو با بیان اینکه استقبال هیئات مذهبی از این مهر واره قابل توجه بوده است اذعان داشت: تا کنون دو هزار ۴۴۶ هیئت مذهبی در وبگاه هوای نو ثبت نام کرده و ۱۳ هزار و ۷۸۰ اثر نیز در این وبگاه بارگذاری شده‌اند همچنین باید اذعان داشت که از آنجایی که این تعداد هیئت بزرگ نداریم، این استقبال از سوی هیئات مذهبی کوچک بوده و این ثبت نام نشان می‌دهد که یک اتفاق فراگیر در حال شکل گرفتن است.

مهرواره هوای نو تا چهارم دی ۱۴۰۰ ادامه دارد و اختتامیه این مهرواره در اسفندماه برگزار می‌شود. ملتجی اظهار امیدواری کرد که بعضی از هیئت‌ها که هنوز خبردار نشده‌اند در صورتی که کار متفاوتی انجام داده باشند می توانند آثارشان را ثبت کنند. از خیرین هم درخواست می‌کنیم کسانی که کار اقتصادی سالم انجام می‌دهند، بانی و حامی جوایز شوند و ما را در این امر یاری دهند.

وی ادامه داد: مراسم اختتامیه هوای نو با حضور فعالان هیئت‌ها و تشکل‌های مردمی، جمعی از ستایشگران اهل بیت، اهالی کتاب، هنرمندان، مسئولان و مدیران ارشد نظام برگزار می‌شود. ضمناً هم زمان با این مراسم نمایشگاهی به مدت سه روز در محل اختتامیه برگزار می‌شود.

ملتجی درمورد جوایز مهرواره گفت: جوایز متعدد بوده و در این میان بعضی جوایز تبرکی است به‌عنوان مثال، خادمی امام رضا(ع) از جوایز تبرکی به شمار می‌رود؛همچنین بخشی از جوایز نقدی است البته حداقل جایزه برای هیئت ۵۰ میلیون تومان بوده و شخص برگزیده ۲۰ میلیون تومان دریافت خواهد کرد.

دبیرمهرواره هوای نو اذعان داشت: به هیئاتی که طرح ویژه دارند وام ۲۵۰ میلیون تومانی تقدیم می‌شود همچنین یک جایزه متفاوت و ویژه با عنوان« سفر تجربه» برای برگزیدگان حوزه هیئت و تشکل‌های دینی در نظر گرفتیم. تا برگزیدگان فعالیت‌های خوبی که نهادهای مردمی خصوصاً تشکل‌های مذهبی در سراسر دنیا انجام داده‌اند مشاهده کنند که اگر این اتفاق بیفتد دستاوردش انجام دادن کار قوی‌تر توسط برگزیدگان است.

همچنین چون دکتر« حسین محمدی فام» دبیر بخش ستایشگران در نشست حضور نداشتند و بابا خانی از بخش ستایشگران به‌عنوان یکی از بخش‌های مهم مهرواره نام برد.

گفتنی است؛ علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از روند برگزاری مهرواره «هوای نو» می‌‎توانند به صفحه مجازی havayenoo@مراجعه و از طریق وب‌سایت havayenoo.ir در بخش‌های مختلف این مهرواره ثبت‌نام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار