دبیر گروه مدیریت فروش رویداد بازی‌دانان در گفت‌وگو با پانا:

موافق راه‌اندازی رشته طراحی اسباب‌بازی با المان‌های دانشگاهی ایران نیستم

تهران (پانا) - «هانی فتوت» با اشاره به اینکه موافق راه‌اندازی رشته طراحی اسباب‌بازی با المان‌های دانشگاهی ایران نیست عنوان کرد که متخصصین در رشته‌های گوناگون هنری، صنعتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می‌توانند سهمی از این صنعت نصیب خود کنند.

کد مطلب: ۱۲۴۰۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
موافق راه‌اندازی رشته طراحی اسباب‌بازی با المان‌های دانشگاهی ایران نیستم

«هانی فتوت» دبیر گروه مدیریت فروش رویداد بازی‌دانان و مدیرعامل سرزمین ذهن زیبا درباره ویژگی‌های بازی فکری خوب عنوان کرد: «اگر منظور از بازی فکری، بردگیم است، قطعاً وجود ۳ المان مهم وجود دارد: ۱) گیم پلی و تجربهٔ بازی ۲) آرت بازی و زیبایی قطعات آن ۳) قطعات بکار رفته در بازی و هر چه این ۳ خلاقانه‌تر و بکر‌تر باشند، بازی بهتری خواهد بود.»

در بازی مانند زندگی در برابر بردوباخت عکس‌العمل‌های مختلف داریم

فتوت در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه بازی خود زندگی است، گفت: «در بازی هم جرزنی حال همه ‌را می‌گیرد و هم رقابت سازنده را همه دوست دارند. حتی رقابت و کل‌کل با دوستان و خانواده اگر سر بازی باشد، باعث اتحاد و یکپارچگی بیشتر می‌شود. در واقع در بازی همانند زندگی می‌توان شاد بود و بازی کرد و هم می‌توان عصبانی بود و بازی کرد. می‌توان مسئولیت خود را در باخت دید یا گردن دیگری و یا شانس انداخت و می‌شود زیر میز بازی زد.»

موافق راه‌اندازی رشته طراحی اسباب‌بازی در دانشگاه نیستم

فتوت درباره جایگاه رشته طراحی اسباب‌بازی و تربیت نیروی انسانی و اهمیت ایجاد این رشته در دانشگاه‌ها اظهار کرد: «به‌ هیچ‌ عنوان موافق نیستم که طراحی اسباب‌بازی به‌ عنوان یک‌ رشته دانشگاهی خصوصاً با المان‌های دانشگاهی ایران راه‌اندازی شود.»

تخصص‌های مختلف می‌توانند سهمی از صنعت اسباب‌بازی ببرند

وی با اشاره به اینکه بازی‌های رومیزی نیاز امروز جامعه دانشجو است، عنوان کرد: «این حوزه نیازمند متخصصین در رشته‌های گوناگون هنری، صنعتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است. اشخاص بر اساس قابلیت‌های خود می‌توانند سهمی از این صنعت نصیب خود کنند که در بازی‌دانان مقدمات این مهم میسر شده است.»

کار گروهی نتیجه‌ای فرای تصور خلق می‌کند

فتوت درباره اهمیت تیم‌سازی در طراحی بازی گفت: «هر کاری را اگر گروهی انجام دهیم، قطعاً نتیجه مطلوب‌تری خواهیم گرفت. بازی‌سازی هم از این مسئله مجزا و استثنا نیست و مسئله ایجاد و رهبری یک گروه هم قسم و هم علاقه است برای رسیدن به یک هدف واحد، اگر بازی‌دانان بتواند این تیم منسجم، باانگیزه و خوش‌فکر را کنار هم رهبری کند، قطعاً نتایجی فرای تصور خلق خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار