کسب مقام نخست دانش‌آموزان ایرانی در مسابقات اختراعات جهانی هند

تهران (پانا) - دبیر علمی جشنواره ملی دانش‌آموزی ابن‌سینا گفت دانش‌آموزان ایرانی در مسابقات اختراعات جهانی هندوستان ۲۰۲۱ مقام نخست را کسب کردند.

کد مطلب: ۱۲۴۰۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
کسب مقام نخست دانش‌آموزان ایرانی در مسابقات اختراعات جهانی هند

به گزارش دبیرخانه دائمی جشنواره دانش آموزی ابن سینا، مهدی رشیدی جهان با اشاره به کسب مقام نخست ایران در مسابقات اختراعات جهانی هندوستان ۲۰۲۱ (INEX۲۰۲۱) که با حضور شرکت کنندگانی از ۳۰ کشور برگزار شد افزود: دانش‌آموزان ایرانی در این مسابقات موفق به کسب ۳ مدال طلا در گروه‌های الکترونیک، هوش مصنوعی و برنامه نویسی شدند.

دبیر علمی جشنواره دانش آموزی ابن سینا درباره مسابقات اختراعات جهانی هندوستان ۲۰۲۱ (INEX۲۰۲۱) که از تاریخ ۱۳ تا ۱۶ دسامبر (۲۲ تا ۲۵ آذر) برگزار شد، اظهار داشت: این مسابقه هر ساله تحت حمایت فدراسیون جهانی مخترعین و سازمان مالکیت‌های معنوی توسط سازمان مخترعان هند برگزار می‌شود و امسال نیز با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و با حضور دانش آموزان و دانشجویانی از ۳۰ کشور به صورت حضوری و همچنین برخط برگزار شد.

وی اضافه کرد: ۳ تیم برتر از برگزیدگان ششمین جشنواره دانش آموزی ابن سینا که با حضور ۹۲۰ تیم از ۱۶ کشور جهان در شهریور امسال برگزار شد به مسابقات اختراعات جهانی هندوستان اعزام شدند که تیم ایران در مجموعه به عنوان نخست این دوره دست یافت.

دبیر علمی جشنواره دانش آموزی ابن سینا درباره مقام‌ها و مدال‌های دانش آموزان ایرانی در این دوره از مسابقات افزود: ۳ تیم ایرانی شرکت کننده در این مسابقات موفق به کسب ۳ مدال طلا در گروه‌های الکترونیک، هوش مصنوعی و برنامه نویسی شدند، همچنین در این برنامه یکی از تیم‌های ایرانی موفق به کسب جایزه ویژه این مسابقات و کاپ اختراعات از این مسابقات شد.

رشیدی جهان گفت: تیم متشکل از مهربد بنی عامریان و آروین یعقوبی به مدال طلا و کسب جایزه ویژه مسابقات دست یافتند و تیم ۲ نفره بهنام کریمی و علیرضا جعفری نیز دیگر تیم طلایی ایران در این مسابقات بود، همچنین تیم متشکل از حسن کاکانژادی و کوشا رستمی نیز به مدال طلا در این دوره از مسابقات رسیدند.

وی همچنین با اشاره به تغییر شکل در برگزاری هفتمین جشنواره دانش آموزی ابن سینا افزود: شروع هفتمین جشنواره دانش آموزی ابن سینا از بهمن امسال و در رویداد‌های مختلف برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار