شرایط و نحوه حضور دانشآموزان استثنایی در مدارس
تهران (پانا) - سازمان آموزش و پرورش استثنایی، شرایط و نحوه حضور دانشآموزان با نیازهای ویژه در مدارس را تشریح کرد.
طبق بخشنامه های ارسال شده از سوی وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی مقابله با کرونا، مدارس زیر ۵۰نفر به شکل حضوری و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی بازگشایی شدند، همچنین واکسیناسیون دانش آموزان و الزامات حضور آنها در مدارس، به طور کامل پیگیری شد.
بر اساس این گزارش، با توجه به این که تراکم کلاسها در مدارس استثنایی، تقریبا با ۶دانش آموز تشکیل میشود، اگر بیش از ۶دانش آموزان در کلاس باشد مانند کلاسهای دانش آموزان اتیسمی و چند معلولیتی، کلاس ها به صورت ۲ گروه برگزار خواهد شد.
بر این اساس، طبق آمار اعلام شده از ابتدای مهرماه ۱۴۰۰، تقریبا ۵۰درصد از دانش آموزان استثنایی سال تحصیلی را به شکل حضوری آغاز کرده اند و دانش آموزانی که بیماری زمینهای یا مشکل خاصی داشتند، آموزشهای مجازی را همچنان ادامه خواهند داد.
همچنان، «سامانه سیدا» که به تازگی راه اندازی شده هنوز برای دانش آموزان استثنایی تکمیل نشده و تشکیل و مدیریت کلاس ها، حضور معلمان و ساماندهی کلاسها به صورت فیزیکی در حال حاضر انجام شده است. و استفاده از آموزش های مجازی برای دانش آموزان استثنایی مشکلات و سختیهای بیشتری را به همراه دارد به همین دلیل در دوران همه گیری ویروس کرونا در کنار آموزش مجازی، بستههای آموزشی، درس نامهها و آموزشهایی برای خانوادهها تحت عنوان «اولیا همیار معلم» تدوین و در اختیار آنها قرار گرفته است، تا هیچ یک از دانش آموزان استثنایی از چرخه آموزش و توانبخشی محروم نماند.
در این گزارش آمده است؛ امسال دو بسته تحولی برای دانش آموزان استثنایی با عنوان «بسته های خدمات آموزش، توان بخشی و ورزشی با محوریت خانواده» تهیه و به همه استانها ارسال شده و از مشارکت حداکثری خانوادهها جهت کمک به آموزش و پرورش و توان بخشی دانش آموزان استثنایی استفاده شده است.
در همین راستا، بخشنامهای هم تحت عنوان تشکیل شورای هماهنگی، توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش استثنایی جهت رفع مشکلات دانش آموزان استثنایی از سوی وزارت آموزش و پرورش و سازمان آموزش استثنایی ارسال شده است.
ارسال دیدگاه