استاندار اردبیل:

نگاه محلی به مسائل مبنای توسعه است

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل عنوان کرد مبنا و اساس توسعه و تحول داشتن نگاه منطقه‌ای و محلی به مسائل و قرار گرفتن منابع در اختیار خود استانها است.

کد مطلب: ۱۲۳۹۸۴۹
لینک کوتاه کپی شد
نگاه محلی به مسائل مبنای توسعه است

به گزارش استانداری اردبیل، سید حامد عاملی،استاندار اردبیل در دیدار با مشاور امور بانوان وزیر صمت اظهار کرد: پتانسیل‌های استان برای تحول و رشد اقتصادی ضرورت دارد و برای رسیدن به این هدف باید منابع در اختیار خود استان‌ها قرار گیرد تا هم سرعت کارها بالا برود و هم به بهره وری و اثربخشی لازم برسند.

وی خواستار توجه مسئولان بالا رتبه به حل مسائل به صورت منطقه ای شد و بیان کرد: استان ها خودشان به مشکلات بخش های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی خود واقف هستند و هر چه قدر اختیار داشته باشند به همان اندازه در انجام کارها و افزایش کارآفرینی و سرمایه گذاری موفق می شوند.

استاندار اردبیل ادامه داد: هدف تحول خواهی دولت اگر بر پایه تمرکز زدایی در سیستم مدیریت کشور برنامه ریزی شود، خیلی سریع می تواند مسائل را شناسایی و برای حل آنها اقدام کند و نیز باید در بحث مدیریت از یکسری الگوهای کلیشه ای خارج شد.

عاملی با بیان اینکه در بحث اقتصادی بویژه کارآفرینی باید الگوه‌ها و روش‌های جدیدی را تعریف کرد، افزود: همچنین استفاده از تجارب استان‌های موفق و نیز کارآفرین‌های برتر در دنیا می تواند راهگشای خیلی از مشکلات اشتغالزایی و کارآفرینی باشد.

وی افزود: برای این کار می‌توان اردوهای بازدید از مجموعه‌های موفق برگزار کرد و یا با جمع بندی گزارش سفرهایی که وزارت صمت در حوزه کارآفرینی به شهرهای مختلف می کند می توان الگوها و مشاوره خوبی برای کارآفرین‌ها ارائه داد و آنها را با خیلی از مشکلاتی که ممکن است در ابتدای کار با آن مواجه شوند، آشنا کرد.

سیده فاطمه حسینی، مشاور وزیر صمت نیز گفت: عمده اشتغال بانوان استان اردبیل بیشتر در ۵ حوزه فرشبافی، تولید پوشاک، صنایع دستی و صنایع بسته بندی و مواد غذایی است و برای حمایت از این قشر باید برنامه ریزی ها و مشوق های لازم ارائه شود.

وی با بیان اینکه فراهم کردن بسترهای لازم برای مهارت آموزی بانوان شاغل و کارآفرین و ارائه مشاوره هایی در زمینه مباحث مالی، امور مالیاتی و بیمه می تواند در موفقیت بانوان موثر باشد، افزود: معرفی تولیدات بانوان استان و عرضه آن در نمایشگاه های کشوری و بین المللی یکی دیگر از راهکارهای توسعه اشتغال بانوان و حمایت از کارافرینان است و امور بانوان وزارت صمت تمام تلاش خود را در این زمینه به کار خواهد گرفت.

مشاور وزیر صمت وثیقه های بانکی و نبود تسهیلات ارزان قیمت و با نرخ کم بهره بانکی را عمده مشکل بیان شده در بازدیدهای خود از واحدهای تولیدی عنوان کرد و گفت: مشکلات مطرح شده توسط بانوان کارافرین استان را از مبادی ذی‌ربط کشوری و کمیسیون های مجلس شورای اسلامی پیگیری می کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار