93 درصد افراد 12 سال به بالا نوبت اول واکسن را در گیلان دریافت کردند

رشت (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد ۹۳ درصد افراد ۱۲سال به بالا نوبت اول واکسن و بالای۸۲ درصد همین جمعیت، نوبت دوم واکسن را دریافت کرده اند.

کد مطلب: ۱۲۳۸۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد
93 درصد افراد 12 سال به بالا نوبت اول واکسن را در گیلان دریافت کردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن تقدیر از تلاش های صادقانه همه مدافعان سلامت به ویژه کادر درمان گفت: خوشبختانه با افزایش پوشش واکسیناسیون در گیلان، همراهی مردم و همچنین نقش اثربخش رسانه ها در افزایش آگاهی های مردم، همه شهرستان های استان گیلان به جز سه شهر رودسر، رودبار و آستارا در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.
ارسلان سالاری گفت: هم اکنون 93 درصد افراد 12 سال به بالا نوبت اول و بالای 82 درصد همین جمعیت نوبت دوم واکسن را در استان گیلان دریافت کرده اند و خوشبختانه افزایش پوشش واکسیناسیون در استان نشان دهنده کاهش ابتلا و کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در استان گیلان شده است.
وی افزود: سویه جدید اومیکرون نیز که برای اولین بار در کشورهای آفریقایی دیده شده بود، هم اکنون در بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای همسایه ما نیز مشاهده شده و این تهدید، افزایش مراقبت ها و همچنین تکمیل چرخه واکسیناسیون را می طلبد.
وی در ادامه با اشاره به سالروز ولادت پرستار کربلا حضرت زینب کبری(س) به عنوان روز پرستار گفت: این روز، فرصتی ارزشمند برای تقدیر از فرشتگان سفیدپوشی است که دانش، عشق و عطوفت را به هم آمیخته و با دم مسیحایی خود جانی تازه به بیماران دردمند می بخشند.
در ایام نفسگیر بحران کرونا که مردم برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس خود را در خانه حبس کرده و از هم فاصله می گرفتند، این پرستاران ایثارگر بودند که در کنار کادر درمان، مجاهدانه و ایثارگرانه لباس رزم بر تن کرده و با حضور در خط مقدم جبهه سلامت، برای پرستاری از بیماران تا پای جان ایستادند و در این مسیر سخت و دشوار صحنه های باشکوهی از ایثار و حماسه‌ها خلق کردند.
پرستاران در بحران کووید ۱۹ همچون پروانه هایی دور بیماران مبتلا به این ویروس منحوس گشتند تا جایی که عده‌ای از این عزیزان بیمار و تعدادی نیز در جهت خدمت به مردم جان به جان آفرین تسلیم کرده و به خیل شهدا پیوستند.
ایثارگری شهدایی از جمله شهیدان مدافع سلامت گیلان طی دوران کرونا، افتخاری است که جامعه سلامت به آن می‌بالد و بی شک قدردانی از کسانی که با تمام وجود در راه خدمت به بیماران از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند، بسیار دشوار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار