کسب رتبه برتر کشوری توسط معلم پژوهنده شهرستان دماوند

دماوند (پانا)- معلم پژوهنده منطقه دماوند در بیست و چهارمین برنامه معلم پژوهنده کشور، رتبه برتر را کسب کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۸۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه برتر کشوری توسط معلم پژوهنده  شهرستان دماوند

به گزارش دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش دماوند، بر اساس اعلام دبیرخانه کشوری معلم پژوهنده در بیست و چهارمین دوره از برنامه معلم پژوهنده ۱۴۳ اثر در مرحله کشوری مورد بررسی قرار گرفت. طیبه نوحی از دماوند با موضوع «چگونه توانستم علل اختلال رفتاری در زمینه گستاخی و بی‌ادبی دانش‌آموزانم را بررسی و بهبود بخشم» موفق به کسب رتبه برتر کشوری شد.

یوسف بهارلو، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع و قائم مقام شورای تحقیقات شهرستان‌های تهران در این راستا گفت: اقدام پژوهی یا پژوهش در عمل یکی از موثرترین اقدامات علمی و عملی در جهت مواجهه معلمان با مسائل کلاس درس است و برنامه معلم پژوهنده یکی از برنامه‌های موثری است که فرصت اشاعه یافته‌های مبتنی بر روش‌های حل مسأله و گامهای اجرایی مبتنی بر دانش و تجربه معلمان در کلاس‌های درس را فراهم می‌کند.

طیبه نوحی، معلم پژوهنده برتر کشوری در خصوص پژوهش خود اظهار کرد: شناخت مهارت‌های کلامی و رفتاری در نوجوانان از جهت اینکه بر سلامت روان آنها تاثیر می‌گذارد و زندگی آینده آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اهمیت بسزایی دارد.

وی افزود: اختلالات رفتاری اختلالات شایع و ناتوان کننده هستند که مشکلات بسیاری ایجاد می‌کنند که معمولا از سن ابتدایی شروع شده و در سن نوجوانی به اوج خود می‌رسند.

معلم پژوهنده برتر کشور گفت: یکی از این اختلالات گستاخی است؛ اختلال رفتاری است که باعث می‌شود فرد در برابر کنش‌های مختلف واکنش معقولی از خود نشان ندهد و آنچه را به نظر خود درست می‌پندارد در قالب الفاظ یا رفتار از خود بروز دهد؛ در این امر عوامل اجتماعی، عاطفی، روانی، زیستی، ارثی می‌تواند تاثیر گذار باشد.

نوحی تصریح کرد: در ابتدای شروع به کار در دانشگاه شاهد رفتارهای دور از ادب برخی دانشجویان بودم که البته گمان بر این می‌رفت که اثرگذاری محیط این امر را به وجود آورده است؛ اما زمانی که در دبیرستان مشغول به فعالیت شدم این اختلال رفتاری را دربرخی دانش‌آموزان نیز مشاهده کردم؛ هر چند بسیار کم بود، اما قادر به پذیرش آن نبودم.

وی افزود: با توجه به بیانات والدین که شاهد گلایه آنها از بی‌ادبی فرزندانشان و بی‌توجهی به دستور عوامل اجرایی و گاهی واکنش سریع آنها نسبت به مسائل پیرامون‌شان بودم لذا در صدد چاره اندیشی برآمدم؛ چراکه هر معلم می‌تواند از دو طریق آموزش و رفتار به رشد اخلاقی دانش‌آموزان کمک کند.

معلم پژوهنده برتر کشور ادامه داد: بعد از مطالعه و تحقیق در این زمینه و مشورت با کادر محترم مدرسه و همکاران باسابقه دست به اجرای راه‌حل‌های انتخابی زدم که خداروشکر شاهد نتایج بسیار عالی در این زمینه بودم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار