علی رادمهر

جشنواره موسیقی جوان باعث شده جوانان به موسیقی اصیلشان رو کنند

تهران (پانا) - علی رادمهر معتقد است، جشنواره ملی موسیقی جوان باعث شده نوجوانان و جوانان به سازهای بومی توجه نشان دهند و موسیقی نواحی را تداوم ببخشند.

کد مطلب: ۱۲۳۸۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره موسیقی جوان باعث شده جوانان به موسیقی اصیلشان رو کنند

به گزارش روابط عمومی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، استاد موسیقی سواحل جنوبی کشورمان از روی آوردن جوانان و نوجوانان به موسیقی محلی خودشان ابراز خرسندی کرد.
علی رادمهر گفت: وقتی دیدم که شرکت‌کنندگان‌ به دنبال سازهای اصیل و مقامی خودشان هستند و اینقدر آن را جدی گرفته‌اند، واقعا خوشحال شدم.
او افزود: امسال حداقل ۲۰ نفر با سازهای بوشهر مثل نی‌انبان در جشنواره حضور داشتند و حداقل ۵ یا ۶ نفر هم از هرمزگان.
این استاد موسیقی نواحی، استقبال جوانان از موسیقی بومی را مایه خرسندی برشمرد و گفت: بدون شک جشنواره ملی موسیقی جوان در این شور و استقبال نقش بسزایی داشته است و تردید ندارم همه آنهایی که کارشان در جشنواره مورد توجه قرار گرفته باشد، سال آینده با قدرت بیشتری ظاهر خواهند شد و عشقی که در دل جوانها نسبت به موسیقی اقلیم‌شان جوانه زده، هرگز از بین نخواهد رفت و انواع موسیقی غربی هم این عشق و علاقه را از بین نخواهد برد.
رادمهر تاکید کدد: موسیقی نواحی ریشه در قومیت این جوان‌ها دارد، اصالت آنهاست و شک نکنید که برای اشاعه این سازها تلاش خواهند کرد.
این داور به چند نمونه از اجراهای جشنواره اشاره کرد و گفت: برخی اجراها به قدری با احساس، شیرین، دلنشین بودند که به شدت روی من تاثیر گذاشتند.

رادمهر معتقد است که اگر تبلیغات گسترده بود و امکانات در اختیار همه بود، علاقمندان بیشتری بخصوص از روستاها می‌توانستند در جشنواره شرکت کنند. او در این باره گفت: همین حالا هزاران نفر در جشنواره شرکت کرده‌اند و حتما نواقص یا مشکلاتی در جشنواره وجود دارد اما در مقایسه با دستاوردهای جشنواره و تاثیرات آن به قدری ناچیز است که به چشم نمی‌آید.
این نوازنده بوشهری اضافه کرد: من برای اولین بار داور جشنواره بودم و ممکن است سالهای بعد نباشم اما همین که جشنواره دارد چنین حرکت بزرگی انجام می‌دهد از نظر من قابل تحسین است و می‌دانم انتخاب و ارزیابی آثار، امورات اجرایی جشنواره بسیار دشوار است اما امیدوارم جشنواره همیشه تداوم داشته باشد.

*جوانان موسیقی نواحی باید حمایت شوند

علیرضا سلیمانی داور بخش نواحی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی معتقد است جوانان علاقمند به موسیقی مقامی، حیات این موسیقی را تضمین می‌کنند، بنابراین باید مورد حمایت قرار بگیرند.

به گزارش روابط عمومی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، سلیمانی ضمن اشاره به تلاش شرکت‌کنندگان ‌برای ارائه یک اجرای خوب، گفت: کسانی که به سازهای بومی و موسیقی محلی روی می‌آورند، باید مورد حمایت قرار بگیرند.
او همچنین اضافه کرد: کسانی که در جشنواره برگزیده می‌شوند، زحمت کشیده‌اند و درنتیجه توقعاتی دارند. وزارت ارشاد باید تسهیلاتی به آنها بدهد و شرایط رشد آنها را فراهم کند.
سلیمانی که در جشنوارهای دانش‌آموزی نیز سابقه‌ داوری دارد، تداوم موسیقی بومی و نواحی را در توجه به جوانان و نوجوانان فعال در این زمینه موثر دانست و تاکید کرد: امیدوارم هر چه زودتر جشنواره به صورت حضوری برگزار شود که ما بچه‌ها را از نزدیک ببینیم، میزان علاقمندی و عشق آنها را درک کنیم، نحوه حضورشان روی صحنه را ارزیابی کنیم که بفهمیم چه کسانی واقعا علاقمند به موسیقی مقامی هستند.
این موسیقیدان شمال خراسان تشریح کرد: من همیشه تلاش کرده‌ام به شرت‌کنندگان مشاوره بدهم و کمک کنم کسانی که عاشق موسیقی مقامی هستند، در راهشان درست‌تر پیش‌ بروند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار