اجرای ویژه برنامه‌های هفته قرآن،عترت و نماز در خراسان‌رضوی

مشهد (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی از اجرای ویژه برنامه‌های هفته قرآن،عترت و نماز در استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۸۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای ویژه برنامه‌های هفته قرآن،عترت و نماز در خراسان‌رضوی

حسین شادکام، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان، در آستانه هفته قرآن، عترت و نماز به پانا گفت: با عنایت به آغاز هفته قرآن، عترت و نماز، دستورالعمل و برنامه های اجرایی این هفته به واحدهای اداری و آموزشی استان ابلاغ شده است.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های این هفته، تعمیق و توسعه فرهنگ غنی قرآن کریم، آشنایی با آموزه های عترت علیهم السلام و فرهنگ اقامه نماز، زمینه سازی انس بیشتر دانش‌آموزان و فرهنگیان با قرآن، عترت و نماز، برگزاری مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و زمینه‌سازی جهت شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان جهت مصونیت بخشی جوانان و نوجوانان با بهره‌گیری از معارف قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام و فراگیری احکام دینی را از مهمترین اهداف بیان کرد.

شادکام به تشریح اقدامات اجرایی هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز پرداخت و گفت: تشکیل ستاد بزرگداشت هفته قرآن، عترت و نماز در مرکز استان، شهرستان ها و مناطق، دریافت گزارش اهم برنامه ها در سطح مدارس و ادارات، ارسال شیوه نامه و برنامه های این هفته به ادارات و واحدهای آموزشی، برگزاری مرحله اول مسابقات قرآن، عترت و نماز به صورت مجازی، از مهم‌ترین اقدامات به شمار می رود.

وی ادامه داد: برگزاری همایش تجلیل و تقدیر از خیرین نمازخانه ساز و دارالقرآن ساز، اجرای محافل انس با قرآن، با حضور قاریان برجسته به صورت حضوری و مجازی، دعوت از دانش‌آموزان علاقمند برای شرکت در طرح حفظ موضوعی، حفظ ترتیبی و حفظ جزء سی قرآن کریم، برگزاری گفتمان های دینی و پاسخ به شبهات اعتقادی دانش آموزان، آموزش طرح امام شناسی «مصباح الهدی»، آموزش عملی نماز، آموزش تقلید و آشنایی با مراجع تقلید، جشن عبادت ویژه دانش آموزان مکلف و طرح پیوند مسجد، مدرسه و منزل را از دیگر برنامه‌های ابلاغی این هفته است.

همه ساله هفته پایانی آذر ماه 20 الی 26 آذر ماه با عنوان هفته گرامیداشت قرآن، عترت و نماز نامگذاری شده که طبق روزشمار، فرصت بسیار مناسبی جهت ترویج و توسعه فرهنگ این سه منشور نورانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار