دمای هوا در سواحل خزر کاهش می‌یابد

تهران (پانا) - کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه امروز (جمعه) دما در سواحل دریای خزر با کاهش همراه می‌شود، گفت براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، گیلان و مازندران در روز یکشنبه همراه با بارش پراکنده خواهند بود.

کد مطلب: ۱۲۳۸۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد
دمای هوا در سواحل خزر کاهش می‌یابد

به گزارش سازمان هواشناسی کشور، امین‌حسین نقشینه به تازه‌ترین وضعیت جوی کشور در روزهای آینده اشاره کرد و افزود: امروز در بخش‌هایی از استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی انتظار افزایش ابر و بارش پراکنده وجود دارد.

وی با بیان اینکه فردا(شنبه) در کشور شاهد جوی آرام و پایدار خواهیم بود، گفت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، گیلان و مازندران در روز یکشنبه همراه با بارش پراکنده خواهند بود، این شرایط دوشنبه برای استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رخ می دهد و بارش‌ها برروی ارتفاعات به شکل برف است.

نقشینه ادامه داد: در پنج روز آینده برای مناطق صنعتی و پرتردد، پیش‌بینی انباشت آلاینده‌های جوی شده و امروز به سبب وزش باد در تهران و کرج به طور موقت از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور اظهار داشت: دوشنبه و سه‌شنبه در نوار شرقی و بخش‌هایی از استان‌های سمنان، یزد و کرمان باد شدید و در نواحی مستعد، خیزش گرد و خاک هم پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه امروز دما در سواحل دریای خزر کاهش خواهد داشت، گفت: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در نواحی شمال شرق کاهش نسبی دما رخ می‌دهد، شنبه و یکشنبه خلیج فارس و دوشنبه دریای خزر مواج خواهد شد.

نقشینه با بیان اینکه امروز برای تهران وزش باد پیش‌بینی شده، افزود: فردا و پس فردا غبار محلی دوباره شکل خواهد گرفت، بیشینه دمای تهران امروز ۱۵ و فردا ۱۳ درجه خواهد شد و کمینه دمای تهران امروز ۸ و فردا صبح به ۵ درجه خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار