معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

خطا و شکست ما روزی است که شهدا را فراموش کنیم

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، شناختن شهدا به دانش‌آموزان را لازمه دستگاه تعلیم و تربیت دانست.

کد مطلب: ۱۲۳۷۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
خطا و شکست ما روزی است که شهدا را فراموش کنیم

طاهر علمی در جلسه شورای هماهنگی طرح لاله های روشن گفت: لاله های روشن طرحی موثر و تلاشی ارزشمند در جهت صیانت از میراث گرانبهای شهدا و بزرگداشت یاد و خاطره شهدا است که تمام بخش های آموزش و پرورش را شامل می شود.

وی ادامه داد: در دستگاه اموزش و پرورش وظیفه دانش آموز، معلم و مدیر است که نهایت تلاش و سعی خود را انجام دهد تا این زمینه به بهترین شکل پیشرفت کند. خطا و شکست ما روزی است که شهدا را فراموش کنیم.

وی اظهار کرد: لاله های روشن جدا از گرامیداشت شهدا نیست، بلکه لاله های روشن یک طرح ملی است که در دانش آموزان انگیزه ای ایجاد شود تا توجه به شهدا زیاد شود.

معاون پرورشی و فرهنگی استان به اجرای گسترده طرح لاله های روشن در مدارس تاکید کرد و گفت: بنا بر این است که نسبت به ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت به عنوان موثرترین راه در کاهش آسیب های اجتماعی و تربیت دانش آموز مومن در تراز انقلاب اسلامی اقدام کنیم.

وی افزود: استفاده از عنوان شهدا واقعا حرام است، چرا که مقام معظم رهبری در رابطه با این موضوع گفته اند: «وای بر من اگر از عناوین شهدا استفاده کنم».نسل جدید جنگ تحمیلی را ندیده و از نزدیک با شهدا آشنا نیستند و به خاطر همین موضوع برنامه ها و مراسماتی که در قالب این طرح انجام می گیرد نقش بسیار مهمی در آشنایی این نسل با شهدا، خانواده آنها و ایثارگران دارد.

علمی ادامه داد: دفاع مقدس یکی از جلوه های مقاومت ملت ایران در مقابل ظلم بوده است، به همین علت است که ما می توانیم انسان هایی عاشق و داوطلب برای شهادت پرورش دهیم. اسم طرح لاله های روشن 40 هزار یاد و خاطره شهید به برکت 36 هزار دانش آموز شهید و 4 هزار معلم شهید در 40 هزار مدرسه که سهم استان یک هزار و 600 است، برگزار خواهد شد.

معاون و پرورشی و فرهنگی استان با بیان اینکه یک دانش آموز با دایره شهدا وارد شود برای ما کافی است، افزود: تلاش ما بر این است که دانش آموز بفهمد اگر تربیت می شود، نسبت به جامعه و ملت و کشورش وفادار باشد. ما باید با یاد و خاطره شهدا تربیت اصیل اسلامی را نقش دهیم.

وی افزود: فقر فرهنگی باعث شده است تا دانش آموزان شهدا را فراموش کنند که این یکی از آسیب های اجتماعی نسل امروز جوانان است. دانش آموز باید یاد بگیرد تا در کنار کارهای فرهنگی و آموزش یاد و خاطره شهدا را فراموش نکند.

علمی در آخر خاطرنشان کرد و گفت: برای شناختن شهید باید ایمان و تقوا داشته باشیم و همچین همیشه با یاد شهدا کاری را انجام دهیم و احترام شهید را در جامعه حفظ کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار