یک روانشناس:

کنترل استرس در نوجوانان، مانع از بروز مشکل در روابط اجتماعی می‌شود

ملارد (پانا) - کارشناس ارشد روانشناسی در وبینار آموزشی با محوریت مدیریت استرس، ضمن تعریف مفاهیم هیجان و استرس، گفت نوجوانی یکی از مهم‌ترین مراحلی است که در زندگی فرد اتفاق می‌افتد و کنترل استرس در نوجوانان، مانع از بروز مشکل در روابط اجتماعی می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۳۷۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
کنترل استرس در نوجوانان، مانع از بروز مشکل در روابط اجتماعی می‌شود

فتانه ورمزیار، مشاور نیروی انتظامی در وبینار مجازی کنترل استرس در بستر شبکه شاد بیان کرد: هیجان در نوجوانی حسی است که نسبت به دوره‌های کودکی بیشتر است و یکی از دلایل آن تغییرات هورمونی است و برخی از نوجوانان این دوره را سخت می‌پذیرند و برخی دیگر به طور منطقی با آن رفتار می‌کنند.

وی بیان کرد: هیجان‌ها یک سری احساسات درونی است که انسان قابلیت نابودی آن را ندارد، انواع هیجان در افراد وجود دارد، امّا هیجانی که در نوجوانی رخ می‌دهد هیجان پرخاشگری است، مهارت کنترل خشم برای آن‌ها سخت است و باید حتماً آموزش ببینند، استرس در نوجوانی حسی ناخوشایند است که مثل هیجان نیست‌ و می‌تواند به انسان توان بقا و پیشرفت دهد ولی نوعی استرس باعث پسرفت انسان می‌شود.

این مشاور نیروی انتظامی افزود: استرسی که کارآمد است در بین نوجوانان قالب است، مثل استرس قبل از امتحان، زیرا باعث می‌شود نوجوان به مطالعه درسی بپردازد، نوع دیگر استرس، استرسی است که به نوجوان فشار بیشتری را متحمل می‌کند.

فتانه ورمزیار خاطرنشان کرد: اگر نوجوان بتواند استرس خود را کنترل کند مانع بروز مشکلات در روابط اجتماعی خود می‌شود، اما اگر فرد استرس طولانی مدت را تجربه کند، آسیب‌های جسمی مثل ترشح هورمون کوروتیزول که نوعی هورمون پرخاشگری است و آسیب‌های روحی از جمله افسردگی و میگرن، او را تهدید می‌کند.

این مدرس وبینار مجازی مبارزه با استرس تصریح کرد: راهکارهایی از قبیل داشتن دوستانی با افکار مثبت، ورزش، سبک غذایی سالم، سبک زندگی مناسب، شناسایی موقعیت‌ها و داشتن مهارت نه گفتن باعث می‌شود نوجوان در دوره نوجوانی کمتر دچار استرس شود و بتواند به طور منطقی با آن رفتار کند.

وبینار مجازی مدیریت استرس با تلاش کارشناسی مراقبت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش ملارد و همکاری واحد مشاوره نیروی انتظامی در بستر شبکه شاد برگزار شد.

خبرنگار دانش‌آموز: نرگس زندیه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار