فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی موجب رشد همه جانبه دانش‌آموزان می‌شود

شیراز (پانا) - به گفته سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان مرودشت، سازمان دانش‌آموزی با برنامه‌های مدونی که در فعالیت‌های خود دارد رشد و پرورش دانش‌آموزان را در تمام ابعاد محقق می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۳۷۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی موجب رشد همه جانبه دانش‌آموزان می‌شود

فریدون اتابکی، در جمع مربیان و مسوولان سازمان دانش‌آموزی این شهرستان که به مناسبت آشنایی با اصول بازمهندسی تشکیلات پیشتازان سازمان دانش‌آموزی، در باشگاه فرهنگیان این شهرستان گرد هم جمع شده‌ بودند، گفت: ما به عنوان معلمان و مربیان حوزه تعلیم و تربیت کشور وظیفه سنگینی داریم و خانواده‌ها از نظام تعلیم و تربیت انتظار تربیت به معنی رشد همه جانبه فردی و اجتماعی فرزندانشان را دارند.
وی با تاکید براینکه انسان موجودی اجتماعی است، گفت: اجتماعی شدن و گام برداشتن در مسیر کمال با آموزش های محدود میسر نمی‌شود، بلکه نیازمند آموزش‌های برنامه‌ریزی شده و همه جانبه است.
اتابکی ادامه داد: لازمه سعادت ما در دنیا و آخرت، شکوفایی استعدادها در تمام ابعاد است و سازمان دانش‌آموزی و فعالیت‌های آن فرصتی برای تحقق رشد و استعداد فردی و اجتماعی در کودکان و نوجوانان است.
وی با تاکید بر اینکه هیچ نهادی اولی‌تر از آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت نیست و در نظام آموزشی ما براساس سند تحول بحث پرورشی و بحث شکوفایی استعدادها در تمام ساحت‌ها نهفته است، گفت: برای برخورداری از یک جامعه توسعه‌یافته و برنامه‌ریزی برای تحقق آن می‌طلبد که از آموزش تا رسیدن به رشد و شکوفایی کودکان و نوجوانان غفلت نکنیم.
وی ادامه داد: سازمان دانش‌آموزی با برنامه‌های مدونی که در فعالیت‌های خود دارد رشد و پرورش دانش‌آموزان را در تمام ابعاد محقق می‌کند.
وی در پایان ضمن تقدیر از مسوولان سازمان دانش‌آموزی گفت: در دوران کرونایی یکی از بخش‌هایی که برنامه‌های آن به جد در فضای مجازی دنبال می‌شد و نشاط و شادابی را برای دانش‌آموزان به همراه داشت، فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی بود که همواره در کنار خانواده‌ها قرار داشت و به آنان در کاهش استرس‌های ناشی از شرایط موجود کمک می‌کرد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی شهرستان مرودشت نیز در این مراسم، با بیان اینکه سازمان دانش‌آموزی شهرستان مرودشت در سه سال گذشته از ۷۵۰ نفر دانش‌آموز عضو پیشتاز به ۹ هزار و ۳۰۰ نفر دانش‌آموز عضو رسیده است، این افزایش آمار را حاصل تلاش مربیان و مدیران در مدارس برشمرد.


ابوطالب رحیم‌پور، افزود: ۲۰ مورد از مدارس این شهرستان تمام تشکیلاتی هستند به این معنی که بیش از ۵۰ درصد آمار دانش‌آموزی آن عضو تشکل پیشتازان است.
وی با اشاره به اهداف فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی گفت: فراگیری آموزش‌های موثر برای زندگی فردی و اجتماعی و آموزش مهارت‌های مختلف در تک تک فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی از جمله اردوهای پیشتازان، فضیلت‌های پیشتازان، خبرگزاری پانا، المپیاد رویش برنامه‌ریزی شده هستند و تاثیر مثبتی در رشد و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان دارد.
وی از مربیان خواست تا نسبت به آموزش مهارت‌های پیشتازان و عملیاتی کردن فعالیت‌ها در بین دانش‌آموزان با توجه به تاثیر مثبت تربیتی که دارند، بیشتر تلاش کنند تا شاهد رشد و پرورش انسان‌های چندبعدی برای آینده ایران اسلامی باشیم.
وی از برگزاری مرحله شهرستان المپیاد بازی‌های فکری سرگرمی رویش با حضور بیش از یک هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز برگزیده از مرحله آموزشگاهی خبر داد و افزود: دانش‌آموزان در ۸ رشته از بازی‌های فکری در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۱۶و ۱۷ آذرماه و جمعه ۱۹ آذرماه باهم به رقابت می‌پردازند.
در این مراسم مربیان با اصول بازمهندسی تشکیلات پیشتازان سازمان دانش‌آموزی آشنا شدند و در پایان از ۲۰ نفر از مدیران مدارس تمام تشکیلاتی شهرستان مرودشت تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار