مسئول سازمان دانش‌آموزی ناحیه یک شهرری:

پرداختن به فضیلت‌های تشکیلاتی راهکاری برای پیشگیری از افسردگی در دانش‌آموزان است

شهرری(پانا) - مسئول سازمان دانش‌آموزی ناحیه یک شهرری بر اهمیت یادگیری فضیلت‌های تشکیلاتی  و عمل به آن که می‌تواند باعث شکوفایی دانش‌آموزان شود و از ایجاد افسردگی در آنها جلوگیری کند، تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۷۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
پرداختن به فضیلت‌های تشکیلاتی راهکاری برای پیشگیری از افسردگی در دانش‌آموزان است

افسانه شهبازی، مسئول سازمان دانش‌آموزی ناحیه یک شهرری در گفت و گو با پانا اظهار کرد: «می‌توان گفت افسردگی در نوجوانان یکی از دغدغه‌های والدین است که در زمان رشد شاهد آن هستند. در این سن فرد تحت تاثیر عوامل بیرونی و درونی قرار می‌گیرد؛ هر چند این مشکل قابل درمان است، اما باید از ابتدای کار از پیشروی آن جلوگیری کرد.»

وی ادامه داد: «اکثر نوجوانان هرگز از کسی کمک نمی‌گیرند این ما هستیم که می‌توانیم با عشق ورزیدن، راهنمایی کردن و حمایت از نوجوانان آنها را در درمان یاری کنیم تا بر افسردگی غلبه کنند. افسردگی می‌تواند از مدرسه با کمبود انرژی و عدم تمرکز منجر به ضعیف شدن هوشیاری، افت نمرات و یا ناامیدی شود و در نتیجه عزت نفس نوجوانان کاهش یابد و از همه مهم‌تر ممکن است این امر موجب آسیب روحی در آنها شود.»

شهبازی با اشاره به اینکه فضیلت‌های تشکیلاتی راهکاری برای به اوج رسیدن دانش‌آموزان است و می‌تواند احساس شاد بودن را در دانش‌آموزان ایجاد کرده و از بروز افسردگی پیشگیری کند، افزود: «فضیلت‌های تشکیلاتی دارای بسیاری از ویژگی‌های ارزشمند مانند پرسشگری، نقدپذیری، تدبیر و تفکر، نظم، قانون‌مندی و کارهای گروهی متنوع است که به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا با شرکت و مشارکت با هم‌نوعان خود عزت نفس خود را افزایش دهند. ما می‌توانیم به تخلیه هیجان نوجوانان کمک کنیم و با ایجاد فضای شاد مشکلات را به حداقل برسانیم.»

مسئول سازمان دانش‌آموزی ناحیه یک شهرری در ادامه گفت: «کارها و ایده‌های بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند به دانش‌آموزان و فرزندان در جهت بهبود این احساسات کمک کند. به کارگیری فضیلت‌های تشکیلاتی باعث برجسته دیده شدن نقش دانش‌آموزان در این عرصه می‌شود که این مسئله بسیار مهم و قابل اهمیت است.»

وی بیان کرد: «یکی از ویژگی‌های فضیلت‌های تشکیلاتی مشارکت‌جویی است، حضور دانش‌آموزان در عرصه‌های اردویی، تشکیلاتی باعث جلوگیری از افسردگی آنان خواهد شد. تشکیلات به واسطه فعالیت‌های گروهی زیادی که دارد باعث دیده شدن دانش‌آموزان می‌شود و شرکت در کارهای جمعی و گروهی نه تنها بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند، بلکه به دانش‌آموزان در شناخت استعدادهای خود یاری می‌رساند.»

خبرنگار: شیدا مشهور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار