آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از دیدار یوسف نوری با مراجع و علمای قم تا سفر وی به قاهره

تهران (پانا) - از نخستین سفرهای وزیر آموزش و پرورش می‌توان به سفر وی به قم و قاهره اشاره کرد؛ یوسف نوری صبح روز دوشنبه 15 آذرماه به منظور دیدار با مراجع عظام تقلید وارد قم شد و شامگاه سه‌شنبه 16 آذرماه برای شرکت در چهاردهمین اجلاس کنفرانس عمومی آیسسکو به قاهره رفت.

کد مطلب: ۱۲۳۷۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
از دیدار یوسف نوری با مراجع و علمای قم تا سفر وی به قاهره

اعلام جزئیات پروتکل‌های بهداشتی در مدارس، تدوین سند جامع آموزش‌های مهارتی ، سفر وزیر آموزش و پرورش به قاهره برای حضور در کنفرانس عمومی آیسسکو و گفت‌وگوی دانش‌آموزان با رئیس‌جمهوری از طریق شبکه شاد از جمله اخبار حوزه آموزش و پرورش در هفته گذشته بود.

در گزارش پیش رو اخبار مرتبط با اعلام جزئیات پروتکل‌های بهداشتی در مدارس و دیگر اخبار هفته گذشته آموزش و پرورش را مرور می‌کنیم:

ابلاغ آیین‌نامه‌های ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نیمسال اول تمامی دوره‌های تحصیلی

مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، آیین‌نامه‌های ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نوبت اول، نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی مدارس روزانه، داوطلبان آزاد، بزرگسالان، آموزش از راه دور و ایثارگران را ابلاغ کرد.

ابلاغ سند جامع آموزش‌های مهارتی به استان‌ها

سید جواد حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از تدوین سند جامع آموزش‌های مهارتی خبر داد و گفت امروز سند جامع آموزش‌های مهارتی تدوین شده و به زودی به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی همچنین در اولین نشست شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی استان آذربایجان شرقی از ابلاغ شیوه‌نامه تشکیل شورای راهبری تلفیقی فراگیر در سطح استان‌ها به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها خبر داد و گفت در راستای کیفیت بخشی به تعلیم و تربیت دانش آموزان تلفیقی فراگیر شیوه نامه تشکیل شورای راهبری تلفیقی فراگیر در سطح استان ها به ادارات کل استان ها ابلاغ شده است.

بازدید وزیر آموزش و پرورش از هنرستان عباس پارسی، ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، به مناسبت روز جهانی معلولان، از هنرستان عباس پارسی، ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بازدید کرد.

تعلیق حضور دانش‌آموزان در مدارس با ورود اُمیکرون به کشور

مهدی اسماعیلی، رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت در صورت ورود امیکرون به کشور قطعاً حضور دانش‌آموزان در مدارس تعلیق خواهد می‌شود اما خوشبختانه تا‌کنون گزارشی از شیوع این ویروس در کشور واصل نشده است.

اعلام جزئیات پروتکل‌های بهداشتی در مدارس

«دستورالعمل کنترل و پیشگیری کووید ۱۹ و رعایت نکات بهداشتی در مدارس ویژه مدیران، دانش‌آموزان و والدین»، از سوی مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با همکاری معاونت بهداشت، دفتر آموزش و ارتقای سلامت، مرکز سلامت محیط و کار، دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس، مرکز بیماری‌های واگیردار، دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش منتشر شد.

دیدار وزیر آموزش و پرورش با مراجع و علمای قم

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش به منظور دیدار با مراجع عظام تقلید صبح روز دوشنبه 15 آذر ماه وارد قم شد. وی همچنین در هفته گذشته برای شرکت در چهاردهمین اجلاس کنفرانس عمومی آیسسکو وارد قاهره، پایتخت مصر شده است.

اعلام اسامی فیلم‌های راه‌یافته به جشنواره بین‌المللی فیلم رشد

طبق اعلام دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی فیلم رشد ۳۳ فیلم پویانمایی ایرانی و خارجی برای کسب رتبه‌های برتر پنجاه‌ویکمین دوره این جشنواره با یکدیگر رقابت خواهند کرد. با اعلام اعضای هیأت انتخاب فیلم‌های پویانمایی پنجاه و یکمین جشنواره فیلم رشد، ۳۳ فیلم پویانمایی کوتاه از ایران و ۱۳ کشور جهان مجوز ورود به بخش مسابقه را کسب نموده‌اند. ۱۵ فیلم از فیلم‌سازان ایرانی و ۱۸ فیلم از فیلم‌سازان کشورهای مختلف برای رقابت با یکدیگر انتخاب شده‌اند.

مهم‌ترین مطالبات فرهنگیان از زبان عضو کمیسیون فرهنگی مجلس

محمدمهدی فروردین عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت رتبه‌بندی معلمان، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و جلوگیری از جذب نیروهای جزیره‌ای مهم‌ترین مطالبات فرهنگیان است که انشالله وزیر آموزش و پرورش به لحاظ شناختی که از ساختار آموزش و پرورش دارد، بتواند به قول‌هایی که داده است، عمل کند.

نتایج برگزیدگان هفته پژوهش سال ۱۴۰۰ اعلام شد

ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در وزارت آموزش‌ و پرورش، اسامی دانش‌آموز پیشگام در مطالعه، خلاق، نوآور برتر و معلمان راهنمای دوره ابتدایی برتر در سال ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

آخرین وضعیت طرح رتبه‌بندی معلمان در مجلس

عباس مقتدایی، عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان با جدیت دنبال خواهد شد، گفت طرح رتبه‌بندی در دستور کار هیأت رئیسه قرار دارد که به هیأت رئیسه تذکر داده شده تا این امر را در شمار دستور کار هفتگی مجلس قرار دهد.

تجلیل نماینده ولی فقیه آذربایجان شرقی از فعالیت‌های حوزه قرآن آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در دیدار با مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از فعالیت‌های صورت گرفته در این حوزه تجلیل کرد.

تصویب «نحوه ارائه خدمات آموزشی‌ و تربیتی مدارس در دوره بیماری‌های فراگیر»

باقر امیری یک کارشناس تعلیم و تربیت با اشاره به تصویب طرح‌های قابل اجرا در مدارس در دوره بیماری‌های فراگیر، گفت شورای عالی آموزش و پرورش بهترین و در دسترس‌ترین وسیله برای تهیه و تدوین مقررات و آئین‌نامه‌های مورد نیاز آموزش و پرورش برای رفع موانع و محدودیت‌هایی است که در مسیر رشد و پویای آن به وجود می‌آید.

گفت‌وگوی دانش‌آموزان با رئیس‌جمهوری از طریق شبکه شاد

علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش روند ارسال فیلم‌های دو دقیقه‌ای بخش گفت‌وگو با رئیس‌جمهوری پرسش‌مهر ریاست‌جمهوری را اعلام کرد و گفت امکان ارسال فیلم های بخش «گفتگو با رییس جمهور» در برنامه شاد فعال شده است.

انتشار ۲۳ عنوان کتاب با موضوعات فنی و تخصصی در حوزه مدرسه‌سازی توسط سازمان نوسازی مدارس

سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به منظور گردآوری و انتشار یافته‌ها و مطالعات در حوزه‌های فنی و تخصصی اقدام به مستندسازی و چاپ و انتشار ۲۳ عنوان کتاب کرده است.

اسامی برگزیدگان بیست و سومین جشنواره جوان خوارزمی بخش دانش‌آموزی

هیات داوران وزارت علوم ۳۱ طرح شامل ۴۱ نفر از دانش‌آموزان استان‌های مختلف کشور را به عنوان برگزیدگان نهایی جشنواره بیست و سوم انتخاب کردند.

جزئیات بررسی طرح «تدریس ادبیات زبان‌های قومی و محلی» در مجلس

حسین امامی‌راد، عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس در خصوص طرح تدریس ادبیات زبان‌های قومی و محلی، گفت از آنجایی که بخشی از ادبیات ما مربوط به ادبیات قومی قبیله‌ای و محلی است که باید حفظ شود، با ملاحظات امنیتی مقرر شد زبان‌های قومی و محلی در حد دو واحد درسی در پایه هفتم و دهم تدریس شود. مرجع تشخیص ادبیات قومی و‌ محلی را، فرهنگستان زبان و ادب فارسی تعیین کرده‌ایم.

نصب نرم‌افزار جعلی «شاد»؛ ترفند مجرمان‌ سایبری

«شاد» با برقراری ارتباط مستقیم، سریع و کم هزینه با تمامی سطوح نظام تعلیم و تربیت در فضایی اختصاصی و امن، زمینه آموزش و ارزشیابی برخط حدود ۱۳ میلیون دانش‌آموز را در سطح وسیعی از کشور فراهم و فرآیند یاددهی و یادگیری را تسهیل کرد لذا دانش‌‌آموزان باید مراقب باشند فریب مجرمان سایبری را نخورند و اطلاعات ضروری را فقط از طریق سایت‌های اعلامی از طریق رسانه ملی یا وزارت آموزش و پرورش پیگیری کنند.

افزایش ۵۸ درصدی میزان مشارکت «معلمان پژوهنده» در برنامه کشوری «معلم پژوهنده»

فرهاد کریمی رئیس ستاد بزرگداشت هفته پژوهش وزارت آموزش ‌و پرورش از افزایش چشمگیر مشارکت معلمان پژوهنده کشور در برنامه شهید فخری‌زاده (معلم پژوهنده) خبر داد و گفت بیش از ۳۳هزار و ۵۰۰ تن از معلمان پژوهنده از سراسر کشور در برنامه معلم پژوهنده سال ۱۴۰۰به عنوان بزرگ‌ترین برنامه ملی پژوهشی کشور در وزارت آموزش‌وپرورش شرکت کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار