جزئیات تازه از انفجار بصره؛ الکاظمی دستور تحقیق داد

تهران (پانا) - صدر پیشنهاد کمک مستقیم به نهادهای دولتی و نیروهای امنیتی استان را مطرح و بر لزوم و اهمیت ثبات امنیتی بصره به خاطر جایگاه ملی، اقتصادی و امنیتی این استان بر همه استان‌های عراق تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۷۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات تازه از انفجار بصره؛ الکاظمی دستور تحقیق داد

به گزارش ایسنا، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در توییتر نوشت: به طرف‌های مربوطه دستور دادیم تا تحقیقات سریع و دقیقی برای شناسایی طراحان و مجریان انفجار تروریستی بزدلانه در بصره عزیز صورت دهند.

وی افزود: نیروهای قهرمان ما با تلاش‌های گروه‌های تروریستی بزدل با جدیت برخورد می‌کنند و در سراسر عراق آنها را نابود می‌کنند. هرگز اجازه نمی‌دهیم این گروه‌ها ملت ما را تهدید کنند.

در این راستا، منابع عراقی گفتند، انفجار بصره یک مسؤول اطلاعاتی را هدف گرفته بود.

منابع ذکر کردند، موتورسیکلت بمب‌گذاری شده یک مسؤول اطلاعاتی در استان را هدف گرفته بود که مسؤول پرونده تحقیق از گروه‌های متهم به انجام عملیات ترورها بود.

این منابع افزودند: انفجار به هدف خود نرسید و تروریست‌ها فقط خودروی مشابه خودروی این مسؤول را هدف گرفتند.

به گفته این منابع، نتایج اولیه تحقیق نشان داد، بمب‌هایی منفجر شدند که در هدف‌گیری نیروهای آمریکایی به کار گرفته شدند.

همچنین یک منبع امنیتی به شفق نیوز گفت: مبالغ مالی هنگفتی در داخل خودرویی که در اثر انفجار خسارت دید کشف شد.

این منبع افزود: در این خودرو مبلغی معادل ۲۵۰ میلیون دینار عراقی کشف شد که نیروهای امنیتی آن را کشف و ضبط کردند.

اعلام ۳ روز عزای عمومی در استان بصره

میدل ایست نیوز گزارش داد: «اسعد العیدانی»، استاندار بصره در پی انفجار مرگبار امروز به مدت ۳ روز عزای عمومی در این استان اعلام کرد.

العیدانی در بیانیه‌ای تصریح کرد: با تاسف فراوان، حمله‌ای تروریستی استان امن بصره را هدف قرار داد و منجر به شهادت و زخمی شدن شماری از شهروندان بی‌گناه شد.

وی افزود: به خاطر این حادثه دردناک ضمن اعلام سه روز عزای عمومی، به خانواده قربانیان تسلیت عرض کرده و با آنها عهد می‌بندیم که قصاص مجرمان نزدیک خواهد بود و به زودی ابعاد و دلایل و پیامدهای این انفجار بزدلانه را اعلام خواهیم کرد.

همچنین دفتر استاندار بصره از تماس تلفنی صدر با العیدانی در پی انفجار امروز بصره خبر داد.

دفتر «اسعد العیدانی»، استاندار بصره از تماس تلفنی «مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر با العیدانی در پی انفجار امروز بصره خبر داد.

در این بیانیه آمده است، مقتدی صدر در تماس تلفنی با العیدانی حادثه انفجار صبح امروز در استان بصره که منجر به شهادت و زخمی شدن شماری از شهروندان بی‌گناه شد را پیگیری کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است، صدر پیشنهاد کمک مستقیم به نهادهای دولتی و نیروهای امنیتی استان را مطرح و بر لزوم و اهمیت ثبات امنیتی بصره به خاطر جایگاه ملی، اقتصادی و امنیتی این استان بر همه استان‌های عراق تاکید کرد.

رهبر جریان صدر در ادامه روحیه عالی نیروهای ما، اهالی استان بصره و دستگاه‌های امنیتی قهرمان‌مان را که همواره در برابر تروریست‌ها سینه سپر کرده و بسیاری از هسته‌های تروریستی را منهدم کرده‌اند، تقدیر کرد.

در پایان این بیانیه از قول استاندار بصره آمده است: ما به وی (صدر) و همه خیرخواهان در کشور قول می‌دهیم که چشمان‌مان برای محافظت از امنیت و ثبات همیشه بیدار باشد.

واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق پیش از این با انتشار بیانیه‌ای رسمی جزئیات بیشتری درباره حادثه انفجار در بصره اعلام کرده بود.

در بیانیه رسمی این واحد آمده که بر اساس اطلاعات اولیه در پی انفجار یک موتور سیکلت در شهر بصره و بر اساس اطلاعات اولیه اعلام‌شده از جانب اداره بهداشت بصره، چهار شهروند کشته و چهار تن زخمی شده‌اند.

این بیانیه افزوده که علت این تلفات، آتش گرفتن دو خودرو در نزدیکی محل انفجار موتور سیکلت بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار