عباس‌زاده با اشاره به اظهارات امیرعبدالهیان تشریح کرد

ارزیابی مطالبات و انتظارات طرفین، محور دور هفتم مذاکرات وین

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به نشست کمیسیون با وزیر خارجه و معاونیان وی، گفت بر اساس گزارش‌هایی که در این نشست ارائه شد، ایران و ۴+۱در دور هفتم مذاکرات به ارزیابی مطالبات و انتظارات طرفین پرداختند.

کد مطلب: ۱۲۳۷۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد
ارزیابی مطالبات و انتظارات طرفین، محور دور هفتم مذاکرات وین

به گزارش خانه ملت، محمود عباس زاده مشکینی در توضیح نشست امروز سه‌شنبه 16 آذر ماه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: جلسه امروز در محل وزارت امور خارجه و در حضور آقای امیرعبداللهیان، معاونین و دستیاران ویژه وزیر برگزار شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر خارجه در این نشست گزارش مفصلی در خصوص ابعاد مختلف حوزه سیاست خارجی و همکاری‌های بین المللی از جمله مذاکرات اخیر وین ارائه داد.

تلاش طرفین در دور هفتم مذاکرات برای ارزیابی مطالبات و انتظارات

عباس زاده یادآور شد: برداشت کمیسیون از این گزارش این بود که طرفین مذاکره در این دور تلاش کردند از سقف و کف مطالبات و انتظارات متقابل ارزیابی داشته باشند و با برنامه‌ریزی در دورهای بعدی حضور یابند و با همین جمع بندی به پایتخت‌های خود برای تصمیم‌گیری مراجعه کرده‌اند.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با حُسن نیت و جدیت وارد مذاکرات شد وطرف 4+1 به ویژه غربی‌ها برای مذاکره و توافق باید جدیت داشته باشند. دور بعدی مذاکرات از روز پنج شنبه هفدهم آذرماه شروع خواهد شد. با توجه به ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران به نظر می‌رسد زمینه‌های لازم برای توافق برد- برد وجود دارد چراکه ایران به هیچ وجه تن به مذاکره برد- باخت نخواهد داد.

افزایش 200 درصدی حجم مبادلات اقتصادی با برخی از کشورهای آسیای مرکزی

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه خاطرنشان کرد: معاون اقتصادی وزارت خارجه نیز در این جلسه از توسعه و تسهیل مبادلات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای آسیای مرکزی بویژه ترکمنستان و از آن مسیر با کشورهای تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان و قیرقزیستان خبر داد و تاکید نمود که در ۱۰۰ روز گذشته حجم مبادلات اقتصادی با برخی از این کشورها بیش از ۲۰۰ درصد رشد داده است.

استقبال متقابل از روابط ایران با امارات و عربستان

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس گزارش معاونین وزارت خارجه و ارائه آمار سفرهای دیپلماتیک ارتباط با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس بویژه با امارات و عربستان سعودی با توجه به استقبال متقابل به جدیت و سرعت ادامه دارد.

عادی سازی روابط جمهوری اسلامی با آذربایجان

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای امیر عبدالهیان گزارش جامعی هم در خصوص عادی سازی، ترمیم، تقویت و گسترش روابط با جمهوری آذبایجان در این جلسه ارائه داد که نهایتا به دیدار رؤسای جمهور دو کشور در عشق آباد انجامید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار