فولادوند در نشست سرگروههای درسی دوره دوم متوسطه شهر تهران بیان کرد:
مدیر مدرسه؛ مسئول و حلال مشکل همکاران فرهنگی در مدرسه است
تهران (پانا) - نشست مشترک سرگروههای درسی استانی با مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در راستای پیشبرد نظارت بر برنامههای توسعه حرفهای نیروی انسانی و بررسی وضعیت آموزشی دروس هدف متوسطه نظری برگزار شد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران؛ در راستای تقویت جایگاه و کارکردهای گروههای آموزشی و توانمندی دبیران متوسطه نظری، نشست سرگروه های درسی دوره دوم متوسطه شهر تهران به میزبانی اداره تکنولوژی، گروه های آموزشی و بررسی محتوای متوسطه امروز با حضور عبدالرضافولادوند؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و پانته آ دُری معاون آموزش متوسطه برگزار شد.
در این نشست پس از ارائه گزارش عملکرد سالیانه و تحلیل وضعیت و نتایج آماری آزمون نهایی۱۴۰۰ توسط سرگروه های درسی اداره کل و مناطق، فولادوند ضمن قدردانی از تلاش های بی سابقه اعضای گروه های درسی در دوران شیوع بیماری کرونا، در خصوص تهیه مجدد زیر ساخت های لازم برای آموزش تخصص محور از طریق آموزش و توسعه زیرساختهای نرمافزاری و سختافزاری سامانههای مدیریت یادگیری و سامانه کلاس ترکیبی و احیای دوره های آموزشی ارتقای حرفه ای معلمان در زیست بوم جدید نیروی انسانی و کلاس درس تاکید کرده و افزود: مدیر مدرسه؛مسئول و حلال مشکل همکاران فرهنگی در مدرسه است.
وی با اشاره به کیفیت بخشی بر فرایند آموزش و یادگیری کلاس های درس، نظارت و توانمندسازی نیروی انسانی در خصوص مستندسازی پایش، تجزیه و تحلیل مستمر وضعیت آموزشی دروس در گروه های درسی اداره کل و مناطق جهت تسریع در تکمیل سامانه ارزیابی؛ مطابق با عناوین اهداف برنامه درسی ملی و ارائه راهکارهای اثربخش کاهش و رفع تدریجی افت تحصیلی پنهان در دوران کرونا و پساکرونا تصریح کرد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران نیز ضمن تاکید بر بازتعریف اهداف و شیوه اجرای فرایندهای آموزش و یادگیری خود تنظیمی در دوران پساکرونا؛ خواستار مستندسازی آموزش، طراحی و تولید پنل دریافت گزارش اتوماتیک از فعالیت های گروه های درسی استان و مناطق جهت تسریع در تکمیل سامانه ارزیابی عملکرد ستادی (تسما) مطابق با عناوین برنامه های ابلاغی معاونت متوسطه و مستندسازی آموزش و نهادینه سازی آموزش های نوین ترکیبی، ارزشیابی و سنجش، نظارت کارآمد و مستمر در قالب وبینارهای تخصصی -تعاملی و نیازسنجی و بازخوردگیری عملکردی از قبل و بعد وبینارها شد.
پانته آ دری با اشاره به مستندسازی آموزش، معرفی و الگوسازی انواع طراحی آموزشی هم جهت با موقعیت های جدید یادگیری در کلاس درس ترکیبی و برگزاری مستمر جلسات تخصصی گروه های درسی جهت دستیابی به رویکردهای متنوع پداگوژی و ارزشیابی های متناظر ترکیبی خودمحوری در تعمیق یادگیری همسو با اجتماعات حضوری در کلاس درس؛ مهمترین شاخصه عملکردی اعضای گروه های آموزشی متوسطه در ایام پساکرونا را پشتیبانی با رویکرد زمینه سازی، نیازآفرینی، کارآمدی و اثربخشی در توسعه یادگیری ترکیب، خودگردان دانش آموز محور، قلمداد کرد.
ارسال دیدگاه