سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا تغییر کرد

تهران (پانا) - فوتبال باشگاهی ایران در فصل 2023 لیگ قهرمانان آسیا با سهمیه‌ای بهتر از فصل 2021 و 2022 به میدان خواهد رفت.

کد مطلب: ۱۲۳۷۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد
سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا تغییر کرد

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا دقایقی قبل جدیدترین به روزرسانی امتیاز لیگ‌های باشگاهی در کشورهای قاره کهن را اعلام کرد که بر این اساس تکلیف سهمیه کشورها در لیگ قهرمانان آسیا 2023 مشخص شد.

صعود شیرین برای فوتبال باشگاهی

براساس اعلام سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، لیگ برتر ایران در این رنکنیگ در مقایسه با آخرین رنکنیگ یک پله صعود داشت و جای قطر را در رده چهارم این جدول گرفت. بدین ترتیب کشورهای عربستان، کره جنوبی، ژاپن و ایران که به ترتیب در رده‌های اول تا چهارم این رده‌بندی حضور دارند در فصل 2023 لیگ قهرمانان آسیا 3 سهمیه مستقیم و یک سهمیه در پلی‌آف خواهند داشت.

این در حالی است که طی سه فصل 2020، 2021 و 2022 لیگ برتر ایران در رده پنجم باشگاهی آسیا قرار داشت و بر همین اساس سهمیه اعمال شده برای فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا این سه فصل 2 سهمیه مستقیم و 2 سهمیه پلی‌آف بود که سهمیه مستقیم به قهرمان‌های لیگ برتر و جام حذفی می‌رسید و سهمیه پلی‌آف هم سهم نایب قهرمان و تیم سوم لیگ برتر می‌شد.

با سهمیه جدید اعمال شده توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا، قهرمان لیگ برتر ایران همراه با قهرمان جام حذفی و نایب قهرمان لیگ برتر به صورت مستقیم راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا خواهند شد و تیم سوم لیگ برتر هم به پلی‌آف می‌رود. البته در صورتی که یکی از دو تیم قهرمان یا نایب قهرمان لیگ برتر در جام حذفی هم قهرمان شوند، سهمیه مستقیم به تیم سوم لیگ برتر خواهد رسید و تیم چهارم لیگ به مرحله پلی‌اف خواهد رسید. این سیستم درباره فصل جاری لیگ برتر یعنی فصل 01-1400 اعمال خواهد شد.

تکلیف سایر کشورهای قاره کهن چیست

با رنکنیگ جدید اعلام شده توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا، سهمیه 2+2 لیگ قهرمانان آسیا 2023 (دو سهمیه مستقیم و دو سهمیه پلی‌آف) به کشورهای «قطر، ازبکستان، چین و تایلند» رسید و کشورهای «امارات و هنگ‌کنگ» هم یک سهمیه مستقیم و دو سهمیه پلی‌آف خواهند داشت.

اما سایر سهمیه اعلام شده توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا یک سهمیه مستقیم است که به 8 کشور تعلق دارد. این سهمیه با رنکنیگ کنفدارسیون فوتبال آسیا مربوط به کشورهای «تاجیکستان، عراق، کره شمالی، ترکمنستان، هند، فیلیپن، مالزی و استرالیا» خواهد بود. در این بین حضور استرالیا در این جایگاه کمی دور از انتظار بود که به نظر می‌رسد به علت تعطیل شدن فصل گذشته لیگ برتر این کشور باشد.

همچنین کشورهای «لبنان، سنگاپور، بنگلادش و اندونزی» هم یک سهمیه پلی‌آف خواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار