ارتقا سطح دانش و تربیت دینی دانش‌آموزان در مدارس، هدف اصلی طرح امین است

بهارستان دو(پانا) - کارشناس طرح امین حوزه علمیه تهران به اهمیت طرح ملی مبلغان امین تأکید کرد و گفت طرح مبلغان امین همکاری دو سویه حوزه علمیه با آموزش و پرورش است که ارتقا سطح دانش و تربیت دینی دانش‌آموزان در مدارس، هدف اصلی این طرح است.

کد مطلب: ۱۲۳۷۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد
ارتقا سطح دانش و تربیت دینی دانش‌آموزان در مدارس، هدف اصلی طرح امین است

جلسه هم‌اندیشی طرح امین به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان باحضور کارشناس طرح امین حوزه علمیه تهران، کارشناس مسئول نماز اداره کل آموزش و پرورش تهران و روحانیون امین مناطق شهریار، ملارد، شهر قدس اسلامشهر و ملارد در سالن اجتماعات آموزش و پرورش برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالفضل شعبانی کارشناس طرح امین حوزه علمیه تهران به اهمیت وجود مبلغان طرح امین در مدارس خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان در صورت مواجه با مسایل دینی به دلیل در دسترس بودن مبلغان، سریعتر به پاسخ خود دست می‌بایند و از سردر گمی آنان کاسته خواهد شد. ایجاد ارتباط خوب و صمیمانه با دانش‌آموزان از دیگر وظایف یک مبلغ دینی است که بتواند رابطه معلم و دانش ‌آموزی را به ارتباط دوستانه تبدیل کرده و یک راهنمای دینی خوب برای او به شمار آید. شعبانی از مبلغان خواست تا در این دوران واگیری ویروس کرونا که آموزش ها به صورت مجازی برگزار می‌شود بیش از پیش از ظرفیت مجازی استفاده کرده و با دانش‌آموزان ارتباط تنگاتنگی داشته باشند.

کارشناس طرح امین حوزه علمیه تهران خاطر نشان کرد: هدف از اجرای طرح امین بالا بردن سطح دانش و تربیت دینی دانش‌آموزان در مدارس است، طرح مبلغان امین همکاری دو سویه حوزه علمیه با آموزش و پرورش است باید این طرح ملی در سراسر کشور معرفی شود و برای مدارسی که این طرح را اجرا می‌کنند امتیاز ویژه در نظرگرفته شود.

حسین صادقی کارشناس مسئول نماز اداره کل آموزش و پرورش تهران بیان کرد: دانش‌آموزان را باید استدلالی پرورش دهیم نه محفوظی، باید بستری را فراهم کرد تا دانش‌آموزان در ابعاد دینی و اعتقادی، خود استدلال بیاورند و دنبال راهکار و دریافت پاسخ برای سوالات خود باشند. ما فقط بعنوان یک راهنما به آنها کمک کنیم و نباید به اجبار دانش‌آموزان را وادار به انجام کاری کرد.

او همچنین ادامه داد: وظیفه ما احترام گذاشتن به تمایلات دانش‌آموزان در چارچوب قانون و دین است. روشنگری کردن از از اهم وظایف یک مبلغ دین در مدارس است و تعامل یک روحانی امین می‌تواند دنیا و مسیر دانش‌آموز را به سوی صحیح تغییر دهد و سرنوشت دانش‌آموز را رقم زند.

خبرنگار: پروین سیفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار