ساخت 71 هزار مسکن در زنجان

زنجان (پانا) - مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت سهم استان از نهضت ملی مسکن، احداث ۷۱ هزار و ۱۳۵ واحد مسکونی طی چهار سال آینده است.

کد مطلب: ۱۲۳۶۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد
ساخت 71 هزار مسکن در زنجان

مسعود بیات منش در جلسه شورای مسکن بیان کرد: از تعداد واحدهای برنامه ریزی شده، ۲۰ هزار واحد، مسکن روستایی است که متولی آن بنیاد مسکن است و اجرای ۵۱ هزار واحد دیگر در مناطق شهری نیز بر عهده مجموعه راه و شهرسازی خواهد بود.

وی ادامه داد: از این ۵۱ هزار واحد، 3 هزار واحد به صورت مسکن استیجاری خواهد بود، به این صورت که مجموعه راه و شهرسازی آنها را بدون متقاضی احداث می‌کند و بعد از تکمیل به صورت اجاره به شرط تملیک و در مدت 5 سال به افراد واجد شرایط که معمولا دهک های پایین جامعه هستند، تحویل داده خواهد شد.

بیات منش اظهار کرد: با توجه به سوابق سال‌های گذشته که سالیانه حدود 4 هزار واحد توسط بخش خصوصی ساخته شده پیش بینی می‌شود که از کل سهمیه استان در مناطق شهری احداث ۱۲ هزار واحد نیز توسط بخش خصوصی در سطح استان صورت پذیرد. در این شرایط شیوه اینگونه است که به افرادی که داخل شهرها زمین دارند، تسهیلات برای ساخت پرداخت می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان به موضوع تامین زمین مورد نیاز برای اجرای نهضت ملی مسکن در مناطق شهری استان اشاره کرد و گفت: در برخی شهرهای استان مثل زنجان، ابهر، قیدار، خرمدره، هیدج و آببر متقاضی بالاتری از آمار وجود دارد و البته برنامه نهضت ملی مسکن متقاضی محور است و ما بر مبنای تقاضا این برنامه را در استان پیش خواهیم برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار