نایب رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد؛

سرانجام گزارش تحویل و تحول شهرداری تهران به کجا رسید؟

تهران (پانا) - دو ماه از فرصت الزام شهرداری تهران به تهیه سند تغییر و تحول گذشته است، اما نایب رئیس شورای شهر می‌گوید تهیه این سند زمان‌بر است.

کد مطلب: ۱۲۳۶۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد
سرانجام گزارش تحویل و تحول شهرداری تهران به کجا رسید؟

شهرداری تهران امسال دو بار بر اساس مصوبه شورای شهر ملزم به تهیه سند تغییر و تحول در شهرداری شده است. نخست فروردین ماه و از سوی شورای پنجم شهر تهران برای آن که مشخص شود شهر را با چه وضعیتی تحویل مدیریت شهری بعدی می‌دهند. اما شورای ششمی‌ها نیز از همان جلسات نخست و در تاریخ 19 مرداد ماه طی یک دو فوریتی، شهرداری را ملزم کردند که سندی تازه از سوی شهرداری تهیه شود. در متن این مصوبه آمده است که «با توجه به گزارش و ارائه سند تحویل و تحول شهر تهران توسط شهردار محترم سابق تهران در دویست و نود و نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران (دوره پنجم) و به منظور راستی‌آزمایی و شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی به شهروندان، مدیریت شهری جدید موظف است ظرف مدت حداکثر دو (2) ماه از تاریخ تصویب این مصوبه نسبت به تهیه سند دقیق و مطابق واقعیت اقدام نماید.»

با گذشت دو ماه از فرصت تعیین شده اما هنوز این سند به شورای شهر تهران نرسیده است. پرویز سروری، نایب رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد:‌ «سند تغییر و تحول همان زمان که تازه انتخابات انجام شده بود هم مورد بحث بود و قرار بود کارگروهی برای این موضوع انجام شود و با مدیریت شهری گذشته هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم تا مشخص باشد که شورای ششم چه چیز را تحویل می‌گیرد و در پایان کار هم بگوییم چه فعالیت‌هایی انجام شده است. کار مناسبی است که انجام می شود.»

نایب رئیس شورای شهر تهران درخصوص اینکه از فرصت تعیین شده برای این کار گذشته، آیا شورای شهر این موضوع را پیگیری نمی‌کند، توضیح داد: ضرب‌الاجل خاصی نداشته است. این کار، کار سنگینی است. دوستان ما در شورای پنجم و به‌ویژه خود شهرداری یک گزارشاتی تهیه کرده‌اند اما این نمی‌توانست به‌عنوان سند تحول مورد استناد ما قرار بگیرد. بنابراین از شهرداری خواسته شد تا وضعیت کنونی را زمانی که مدیریت شهری تحویل شد، مشخص کند و به شورا گزارش دهد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار