هیات‌های مذاکره‌کننده در وین به پایتخت‌ها بازگشتند

تهران (پانا) - هیات‌های مذاکره‌کننده در وین به پایتخت‌ها بازگشتند و ادامه مذاکرات وین به هفته آینده موکول شد.

کد مطلب: ۱۲۳۶۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد
هیات‌های مذاکره‌کننده در وین به پایتخت‌ها بازگشتند

به گزارش وزارت امور خارجه، جلسه کمیسیون مشترک برجام بعد از ظهر روز جمعه به ریاست انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و علی باقری رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایران در محل هتل کوبورگ وین برگزار شد. در این نشست که با شرکت هیأت‌های ایران، گروه 1+4 (روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان) و اتحادیه اروپا برگزار شد، شرکت‌کنندگان به بررسی نتایج به دست‌آمده و پیشرفت‌های صورت‌گرفته در این دور از گفت‌وگوها با توجه به متون ارائه‌شده از سوی جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

با توجه به درخواست برخی از هیأت‌ها جهت بازگشت به پایتخت‌هایشان جهت مشورت و دریافت دستور‌العمل‌های تازه، در این نشست مقرر شد تا در گفت‌وگوها وقفه‌ای ایجاد شده و گفت‌وگوها هفته آینده بعد از بازگشت هیأت‌ها از پایتخت‌هایشان، از سر گرفته شود.

باقری: پیشنهاد ایران در مورد لغو تحریم‌ های غیرقانونی روی میز است

علی باقری مذاکره کننده ارشد کشورمان در گفت‌وگوهای وین، پیش از عزیمت به تهران گفت به طرف‌های مقابل برای مشورت در پایتخت‌ها فرصت داده شد.

باقری بیان داشت که در جلسه امروز کمیسیون مشترک برجام ارزیابی اجمالی از چند روز گفت‌وگوها در وین توسط طرف‌های مختلف ارائه شد.

وی افزود: تاکید شد که پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران در مورد لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه و موضوع هسته‌ای روی میز است و طرف‌های مقابل احساس نیاز داشتند که برای ارائه پاسخ‌های مستدل، مستند و منطقی به پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران با پایتخت‌ها مشورت کنند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه اضافه کرد: بر این اساس به طرف‌های مقابل فرصت داده شد پس از مشورت با پایتخت‌هایشان به زودی در هفته آینده گفت‌وگوها در وین ادامه پیدا کند.

انریکه مورا: هیات های مذاکره کننده هفته آتی به وین بازمی‌گردند

انریکه مورا با اشاره به اینکه در روزهای اخیر از مواضع دولت جدید ایران آگاه شده است عنوان کرد که هیات‌های ۱+۴ در گفت‌وگویی با هیات آمریکایی از چالش‌های پیش‌رو اطلاع یافته‌اند.
مورا تاکید کرد که زمان رایزنی هیات‌ها با پایتخت‌هایشان فرا رسیده است و مذاکرات وین از اواسط هفته آتی در چارچوب دور هفتم ازسرگرفته خواهند شد.
وی تاکید کرد که چالش‌های اساسی باقی مانده و زمان محدود است.
انریکه مورا همچنین گفت که درخصوص پیشنهادهای ارائه داده شده توسط هیات‌های حاضر در وین اظهارنظر نخواهد کرد.

مورا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما در انتهای دور ششم متن‌هایی را دراختیار داشتیم. این‌ها زمینه پیشبرد گفت‌وگوها هستند. تمامی هیات‌ها توافق کردند که این متون وجه مشترکی هستند تا به کار بر روی آن‌ها ادامه دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار